9. října 2013

Kačerov - kostel sv.Kateřiny a hřbitov

Dnes vám chci představit další z kostelů v Orlických horách


Informace k dnešnímu příspěvku jsem převzal z www.hrady.cz
Horská osada Kačerov vznikla v souvislosti s přemístěním sklárny z nedaleké Kunčiny Vsi v druhé polovině 16. století. Dnes Kačerov patří pod Zdobnici. Pozdně barokní jednolodní kostel sv. Kateřiny z l. 1796-98 leží v jihovýchodní části obce. Postaven byl na místě renesanční kaple (připomínané r. 1626), která roku 1794 vyhořela.
Jedná se o jednolodní kostel s trojboce uzavřeným presbytářem a obdélnou sakristií v ose. Nad západním průčelím je hranolová věž. Vstupní portál v západním průčelí je zdoben umnou rokokovou kamenickou prací. Interiér je plochostropý. Zařízení je pozdně barokní, z konce 18. století. Obraz na hlavním oltáři z roku 1860 je pravděpodobně od malíře Hellicha. Kolem kostela je zpustlý hřbitov s poškozenými náhrobky a sochami z 19. století. Za presbytářem stojí kamenný kříž z r. 1803.
Kolem prochází modrá turistická značka, která se nad kostelem kříží se žlutou turistickou značkou.


Kačerov u Zdobnice - kostel sv. Kateřiny 28.8.2013






Oba vstupy byly v tu dobu otevřeny a tak jsem nakoukl. Tedy přes mříže, s velkým přiblížením a v slabém světle...





Kolem kostela je zpustlý hřbitov s poškozenými náhrobky a sochami z 19. století.
















A to je pro dnešek vše. Příště vám z Orlických ukážu poslední kostel, který jsem toho 28.8.2013 navštívil.
Do té doby se mějte moc fajn a já se ozvu podle možností

10 komentářů:

  1. Zvenčí je kostelík poněkud ošoprstaný, ale když teď církev restituovala, tak to určitě dá do pořádku.

    OdpovědětVymazat
  2. No vida Kačerov, už jsem myslela že se přesunul k TT o Praze a máš nafocený kostel někde na Kačerově v Praze. Ani ti nevím jestli tam nějaký je, ale si bude. Snad každá víska kolem Prahy ho měla a pokud nevzal za své při rozšiřování města určitě tam nějaký bude. Tenhle by si taky zasloužil novej kabátek....

    OdpovědětVymazat
  3. Jú, to místo je v tom pošmourném počasí skoro strašidelné, ale jak zpustle vypadá hřbitov i kostel sám, tak je překvapivě zachovalý a hezký uvnitř.   

    OdpovědětVymazat
  4. [1]: To určitě.Kostel leží v osadě,která nemá žádného stálého obyvatele,jen chalupáře.Už vidím,jak to církev opravuje

    OdpovědětVymazat
  5. [2]: Tenhle Kačerov má i další zajímavosti.Třeba kopec,který údajně popírá gravitaci (ve skutečnosti to je optický klam) a nebo místního ducha,kterého již vidělo několik lidí.Tedy údajně   

    OdpovědětVymazat
  6. [3]: Vnitřní vybavení a výzdoba mě taky hodně překvapila.Bohužel za těch podmínek co byly jsem toho nemohl víc nafotit

    OdpovědětVymazat
  7. [4]:To jsem netušila, ale možná to jednou dopadne jako u nás.Z chalupářů se v důchodu stávají stálí obyvatelé.

    OdpovědětVymazat
  8. Zase jeden hřbitov a kostel jak z hororu, Patriku! Tajemné až strašidelné místo. Náhrobky jsou sice hodně poškozené, ale i přesto krásné. Krásný je i vnitřek kostela.

    OdpovědětVymazat
  9. [8]: Nádhera vnitřní výzdoby mě hodně překvapila - vzhledem ke stavu kostela a okolí

    OdpovědětVymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji