8. října 2013

Kunčina Ves - kaple sv.Anny

Dnes vám chci ukázat další z památek, které jsem navštívil 28.8.2013 . Je to kaple sv. Anny, která svou velikostí připomíná kostel


Informace k dnešnímu příspěvku jsem převzal z www.severovychod.estranky.cz

Vesnička Kunčina Ves, dnes administrativně součást Zdobnice, se nachází v předhůří Orlických hor v nadmořské výšce okolo 700 metrů. Dominantou obce je novogotická kaple sv. Anny v alpském slohu z 19. století. V roce 1866 ji nechal postavit místní sedlák Anton Vanietschke. Kaple je poměrně velká, velikostně připomíná spíše kostel. Je založena na křížovém půdoryse. Má pětiboký presbytář. Dominantou je štíhlá hranolovitá věž při západní straně
V roce 2010 byla provedena celková rekonstrukce, na opravě se finančně podílela Evropská Unie. Kaple je otevřena pouze při mimořádných příležitostech, bohoslužby se tu nekonají.











Navzdory tomu, co se píše výše, jsem se dovnitř dostal. Že by byl náš příjezd mimořádnou událostí ???




Docela mě zarazila informace, že kaple byla opravená v roce 2010. Stav fasády vypadal na opravu před třiceti lety a ne před třemi. Řekl bych, že si zase někdo vyrejžoval na dotaci z EU!

A to je z kaple sv. Anny v Kunčiné Vsi vše. Doufám, že se vám tato miniprohlídka líbila.

Příště se podíváme na další kostel a hřbitov

11 komentářů:

  1. Pokud by byla soutěž o nejsakrálnější stavbu tak ta kaple dostane 1.místo. Je to totiž takový opravdu echt prototyp těchto staveb. Jak z učebnice, ale přitom jí to na kráse ale vůbec neubírá....

    OdpovědětVymazat
  2. Kaple je hezká i uvnitř. Má jednoduchou, ale působivou výzdobu. Jen tam stojí taková samotinká. Nikde žádný strom nebo kříž.

    OdpovědětVymazat
  3. Pár kapliček už jsem viděla a tato fakt, jak zvenku, tak uvnitř, připomíná spíš kostelík.

    OdpovědětVymazat
  4. Téééda! Nádherně ti to podbarvily ty bouřkové mraky! Krásné fotky! Kaple je pěkná a na některých fotkách to vypadá, jako kdyby stála na absolutní samotě...

    OdpovědětVymazat
  5. [1]: V Orlických jsem potkal ještě jednu kapli a ta se mě líbila daleko víc. Ale než se k ní dostanu, tak to bude ještě nějakou dobu trvat.Snad to do vánoc stihnu     

    OdpovědětVymazat
  6. [2]: Ta kaple stojí na úplném okraji obce,dál jsou jen pole

    OdpovědětVymazat
  7. [3]: V některých pramenech se uvádí jako kostel,ale já jsem se držel toho,co bylo napsáno přímo na kapli   

    OdpovědětVymazat
  8. [4]: Počasí se začalo umoudřovat,ale už byl bohužel podvečer. Kaple stojí opravdu na samotě,jen je v její blízkosti nějaký penzion.Obec samotná končí asi půl kilometru dál   

    OdpovědětVymazat
  9. Zajímavá kaple, Patriku, a stojí na pěkném místě, "nezdobí" ji žádné sloupy a dráty.

    OdpovědětVymazat
  10. [9]: Ta kaple stojí úplně na konci obce (nebo spíš v polích za obcí) a proto tam nejsou žádné dráty   

    OdpovědětVymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji