11. října 2013

Uhřínov - kostel sv.Vavřince a hřbitov

Dnes vám chci představit poslední z kostelů, který jsem navštívil 28.8.2013



Informace k dnešnímu příspěvku jsem převzal z www.hrady.cz a www.obec-liberk.cz
Současný kostel sv. Vavřince, jehož základní kámen byl položen 3.5.1752, nahradil ve vsi původní gotický kostel z r. 1350.
Římskokatolický kostel byl postaven v l. 1752-1755 podle návrhu architekta Františka Kermera, a první bohoslužba se uskutečnila v roce 1754. Zařízení kostela je barokní, hlavní oltář pochází z r. 1759.
Kostel v Uhřínově, to je také název sdružení, které si předsevzalo církevní památku opravit, což se jim asi daří, protože už v roce 2001 proběhla oprava věže. Celá původní věž byla zdemontována, provedena výroba nové konstrukce krovu, následná montáž "na zemi" včetně oplechování, poté za pomoci jeřábové techniky osazení věže ve dvou částech na původní místo.









Okolo kostela se nachází hřbitov, o jehož záchranu se výše zmiňované sdružení taky zasloužilo



















A to je vše. Toto bylo poslední navštívené místo 28.8.2013.
Byl to celkem náročný den, hlavně pro moje spolucestovníky a tak jsem další den pojal úplně jinak. To vám však ukážu zase až někdy příště.
Do té doby se mějte moc fajn

10 komentářů:

  1. Je moc fajn, že se najdou lidé, kterým na památkách záleží a pro jejich záchranu udělají maximum.

    OdpovědětVymazat
  2. Krásný kostelík krásně opravený. Takový úhledný.

    OdpovědětVymazat
  3. To je zajímavý nápad, opravit věž na zemi a pak ji na budovu vyzvednout jeřábem. Každopádně se oprava povedla, včetně fasády a kostel je jak ze škatulky. Líbí se mi i ten starý hřbitov a jeho kamenná zídka. Skoro mě mrzí, že naše putování po kostelích dnešním článkem končí.   

    OdpovědětVymazat
  4. [2]: Opravy se povedly a je to hezký pohled   

    OdpovědětVymazat
  5. [3]: Nekončí,ještě jsem se k pár kostelům dostal   

    OdpovědětVymazat
  6. Kostel je pěkně opravený. Na hřbitově jsou zajímavé náhrobky.

    OdpovědětVymazat
  7. zajímavý kostel a půvabný hřbitov k tomu!

    OdpovědětVymazat
  8. [7]: Taky bych řekl,že se jim ta oprava povedla.Viděl jsem fotky původního stavu a to byl děs

    OdpovědětVymazat
  9. [8]: Máš pravdu,je to pěkné místo   

    OdpovědětVymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji