16. února 2020

Lidéřovice (okr. JH) - Kostel sv. Linharta a karner (kaple s kostnicí)

Tentokrát vám chci představit jeden starodávný kostel, v jehož ohradní zdi se nachází i částečně zachovalá kaplička s kostnicí...



Obec Lidéřovice leží mezi Dačicemi a Českým Rudolcem. V minulosti byly samostatnou vesnicí, ale od roku 1960 jsou místní částí obce Peč, kam byly přičleněny v rámci integrace obcí. První písemná zmínka o vesnici pochází z roku 1332, kdy zde byl založen obranný kostel sv. Linharta, o jehož  historii nechám promlouvat následující fotografie...




Obhlídku tohoto kostela jsem neměl vůbec v plánu, ale když jsem z auta zahlédl tu starobylou věž, tak jsem prostě musel zastavit. Protože se ale velice rychle blížila bouřka, tak jsem nehledal vhodné místo na zaparkování, ale odstavil to na nejbližším poli a ke kostelu se proběhl (což dělám jen výjimečně). Na prohlídku i nafocení jsem měl opravdu velice krátkou dobu, ale nakonec jsem stihl několik záběrů pořídit...

Lidéřovice (okr. JH) - Kostel sv. Linharta 2.8.2018 











Jak je patrné i z předchozích záběrů, bouřka se blížila opravdu rychle a tak jsem raději vyklidil pozice. 
Ovšem kostel se mi moc líbil a dávná historie z něj přímo vyzařovala, proto jsem se k němu vydal znovu. A to hned následující den, kdy už jsem měl zjištěné i nějaké informace. Dost mě například překvapilo, že v ohradní zdi se nachází i částečně zachovalý karner, což je vlastně kaple s kostnicí...

Lidéřovice (okr. JH) - Kostel sv. Linharta 3.8.2018











Lidéřovice (okr. JH) - karner (kaple s kostnicí) 3.8.2018









Do vnitřních prostor kostela se mi bohužel nahlédnout nepodařilo, ale i tak si myslím, že tato stavba rozhodně za pozornost stojí....


Všechny fotografie pořízené na tomto místě najdete uložené v galerii, která se nachází ZDE .


4 komentáře:

  1. Řekla bych, že takových opevněných, nebo obranných kostelů u nás zrovna moc není. Když jsem byla v Rakousku a jela po Dunaji údolím Wachau, tak jen po cestě z Melku do Kremsu byly na břehu tři. Je to krásná stavba, a jak vidět hodně stará....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pár jich u nás znám, ale opravdu jen pár. A proto když nějaký opevněný vidím, tak to prostě musím nafotit!

      Vymazat
  2. Patriku, to je velmi zajímavé místo. Pořídil jsi skvělou dokumentaci. Moc by mne zajímalo ,Jak pokračuje znovuzrození zámku v Českém Rudolci. Připomněl jsi mi ho.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O zámku v Českém Rudolci jsem psal v minulém článku.Zámek prochází sice pomalou,ale jistou rekonstrukcí!

      Vymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji