15. ledna 2022

V prosinci 2020

 Dnes vám chci představit, co jsem nafotil během prosince roku 2020.


Začátek tohoto prosince se u mě nesl tradičně v duchu vysoké pracovní zátěže (např. poslední šichtu jsem pracoval 27 hodin), pak následovalo uklidnění o vánočních svátcích a s tím spojené návštěvy příbuzenstva. A právě zde se (při dobrém vínku) zrodil nápad na výlet se švagrem, který jsme hned druhý den uskutečnili. Naším cílem byla Lysá hora.

Počasí toho dne bylo parádní a opravdu zimní. Jen náledí a velice silný vítr na vrcholu trochu kazil dojem, ale rozhodně ten výlet stál za to. Už samotná cesta nabízela krásné pohledy do kraje a takhle dopadla moje snaha o jejich zachycení...


Cestou na Lysou horu 27.12.2020














Všechny mé fotografie z této části cesty najdete uložené v galerii, která se nachází ZDE .


Na samotném vrcholu Lysé hory to byl opravdu silný zážitek, a ten více jak sedmi kilometrový výstup za to fakt stál. Byla nádherná viditelnost, ale neskutečně silný vítr (předpověď slibovala orkán, ale o dost později), který mi značně znesnadňoval focení. Po pár minutách jsem už nebyl schopný foťák vůbec udržet v rukách a tak jsem pořídil o mnoho méně záběrů, než jsem měl v plánu. I tak jsem ale byl nadmíru spokojený...


Lysá hora 27.12.2020











Na nejvzdálenějším horizontu jsou vidět Tatry







Všechny snímky z této mé návštěvy Lysé hory najdete uložené v galerii, která se nachází ZDE .


Mým druhým prosincovým výšlapem a zároveň poslední příležitost k focení v roce 2020, byla návštěva krajiny na Břeclavsku. Předpověď počasí slibovala po ránu místy mlhy, které se měly rychle rozpouštět a teploty po ránu sice kolem -3, ale během dne až + 8 stupňů, což mě navnadilo takovým způsobem, že jsem se na tento výlet vydal sám a ještě hodně za tmy (mým holkám se nechtělo takhle bláznit a nikoho dalšího jsem ani nezkoušel oslovit). No, předpověď vyšla jen na půl. Mlhy opravdu byly (dokonce mrznoucí, na což upozorňovali po cestě i v rádiu s varováním, aby řidiči pokud možno nevyjížděli), ale rozpustit se jim nějak nechtělo. I teploty po ránu seděli, ale ty odpolední se jen těžko dostávaly na + 3, což bylo daleko za očekáváním. Ovšem když už jsem se s obtížemi do té Břeclavi dostal, tak jsem ze svých plánů neslevil. Naopak, přidal jsem další cíl vycházky, ale o tom se zmíním až později. Teď vám chci ukázat něco z toho, co jsem po ránu nafotil v té velice zajímavé krajině...


V mlze od Pohanska po Lány 31.12.2020


zámeček Pohansko
















zámeček Lány

Všechny fotografie z této části mého putování můžete najít uložené v galerii, která se nachází ZDE .


Po pravdě řečeno, tento vývoj počasí mě zklamal, ale protože jsem se nechtěl jen tak vzdát, tak jsem úplně instinktivně vyrazil k místu, kde jsem nikdy dříve nebyl. Tím místem byl soutok řek Moravy a Dyje, kde se nachází i státní hranice s Rakouskem a zároveň se Slovenskem. Tahle zacházka nebyla vůbec v plánu a podle toho to i dopadlo. Nějak jsem si totiž neuvědomil, že v roce 2020 se obě řeky vylily ze břehů a že právě u soutoku se bude voda držet i v tuhle dobu stále mimo koryta, což mělo za následek to, že jsem část cesty musel obcházet cestou necestou a hlavně to, že i přesto všechno jsem necelý kilometr před cílem musel své putování skončit díky úplně zaplavené cestě. Prostě pech. Ale ke koukání i focení tam toho bylo dost...


Obora Soutok 31.12.2020






















Tady cesta k soutoku skončila. Dál to opravdu nešlo






Všechny fotografie z této části mého putování můžete najít uložené v galerii, která se nachází ZDE .


A tady by se chtělo říct, že to je ode mě z roku 2020 vše, ale není tomu tak. 

Příště se ještě ohlédnu za svou motýlkářskou sezónou 2020.


Mějte se fajn a já se podle možností ozvu.


P.S: Omlouvám se za délku příspěvku. Normálně bych každému výše uvedenému místu věnoval samostatný článek, ale to bych se se zveřejňováním příspěvků o mých foto toulkách do reálného času asi nikdy nedostal.



11 komentářů:

  1. Tédy ..... no naprostá nádhera. Zimu se sluníčkem a sněhem můžu, jen nějak prostě není. Aspoň u nás a není nikdo kdo by se mnou vyrazil tam kde je. Ty stromy které jsou v tom druhém, mlžném zastavení jsou úžasné! O posledních říčních nemluvě. Pokaždé je vidět tvůj obrovský posun v krajinářské fotografii.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás v poslední době počasí vůbec není fotogenické a nebo mám na něj smůlu. Už tři měsíce jsem nepořídil ani snímek. Ještě že mám plný foto archiv!
      Krajinky mě baví čím dál víc. Jsem rád, že se ti moje záběry líbí! Díky!!!

      Vymazat
    2. Tady to s počasím je tak, že když mám volno je hnusně a když jsem dopoledne v práci tak je krásně sluníčko. A já, na rozdíl od tebe, mám archív prázdný. Ale vážně ses v té krajinářské fotografii hodně, hodně zlepšil a našel se v ní....

      Vymazat
  2. Já moc toužím vydrápat se na Lysou Horu, ale už bych to asi oběma směry nedošla. Nevím. Fotky jsou nádherné a právě ty zimní. A když se koukám na ty mlhavé, tak studí, ale jak by řekl můj syn i ty jsou romantické. Mlha je nepříjemná, ale fotky super. Těším se n motýly.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám radost, že se ti moje snímky líbí !!!
      Na Lysou horu mám v plánu se podívat ještě jednou letos. A mám namyšlen i odpolední výšlap s tím, že bych tam chtěl přespat a nafotit odtud západ i východ slunce. Dokonce jsem tím nadchl i pár známých, kteří se chtějí přidat. No uvidíme, jestli to klapne

      Vymazat
  3. Nemohu se vynadívat.Naprosto úžasné fotografie všechny.Na Lysou horu jsem se ráda podívala,kdysi jsme tam byli na podzim.Teď bych se tam nevyškrábala.Tvé zimní fotografie jsou nádherné.
    Líbí se mi moc i zamlžené fotografie.Mohu říci,co fotografie to skvost.
    V téhle divné letošní zimě to pro mě je úžasné zpestření.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc za slova chvály. Mám radost, že se ti moje snímky líbí!!!

      Vymazat
  4. To jsou vážné krásné fotky! Zimní Lysá hora je můj dlouhodobý sen, jen se ještě nenašla ta správná příležitost se tam v tomto ročním období vydat. Pohansko znám jen za parného léta, takto pod mlhou to tam vypadá úplně jinak, a to daleko zajímavěji. Pěkné zimní dny přeji a těším se na další fotky. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zimní Lysá byla krásný zážitek, ale už bych tam v tuto dobu víckrát nešel. Mám rád hory v létě, ty zimní mě moc neberou. Na Pohansko jsem se vydal ještě na podzim 2021 a bylo to zase úplně něco jiného, ale fotky se mi moc nepovedly. Přesto to tu asi časem ukáži. Děkuji za návštěvu i komentář!

      Vymazat
  5. Nádherné fotky z toulek po naší krásné zemičce. Líbí se mi všechny, a to tak, že vážně dost. Přeji další pěkné toulky a určitě se opět stavím. Blog je zajímavý, díky 😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám obrovskou radost, že se můj blog i fotografie líbí!
      Měl jsem teď dlouhou pauzu, a tak jsou (a ještě chvíli budou) příspěvky poněkud delší a spíše souhrnné. Časem bych se chtěl vrátit k původní formě článků, ale uvidím, jak to všechno dopadne.
      Každopádně děkuji za návštěvu i milý komentář a těším se na další shledání

      Vymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji