13. února 2022

V březnu 2021

 Dnes vám chci ukázat, co jsem nafotil v průběhu měsíce března roku 2021


Tento měsíc se u mě nesl ve znamení nečekaného volného času a zároveň po většinu času nejtvrdších vládních omezení, kdy se nesmělo cestovat dál, než na hranici katastru obce s trvalým bydlištěm. Vládní nařízení jsem do puntíku plnil, a tak jsem prošel naši obec křížem krážem a nafotil všechny zdejší památky a zajímavosti tak, abych o nich mohl časem udělat samostatný příspěvek. Jeden podobný článek už jsem kdysi na blogu měl, ale ten se poděl neznámo kam. Ten nový mám jen rozpracovaný a tak zatím nabízím pouze náhled na pořízené snímky....

Vážany nad Litavou - památky a zajímavosti v roce 2021

Všechny fotografie jsou uloženy v galerii, která se nachází ZDE


Naše obec patří mezi ty malé, a tak jsem ji měl křížem krážem projitou celkem brzy. Potom mě napadlo, že bych ji mohl zkusit projít celou po obvodu, což jsem zatím nikdy neudělal. S pomocí navigace jsem to opravdu prošel a díky počasí mi to nakonec trvalo celá dvě odpoledne. Během toho jsem objevil další zajímavosti do výše zmiňovaného článku a mimo to pořídil i něco fotografií, které jsem rozdělil do dvou foto galerií...

Procházka po katastru Vážan nad Litavou 6.3.2021

















Všechny moje fotografie z tohoto dne najdete uložené v galerii, která se nachází ZDE


Procházka po katastru Vážan nad Litavou 15.3.2021




















Všechny moje fotografie z tohoto dne najdete uložené v galerii, která se nachází ZDE .


Vládní opatření koncem března 2021 polevila, ale i tak se nedalo jen tak cestovat mimo okres, a díky tomu jsem se nedostal (k u mě již tradičnímu) focení konikleců v Brně. Zkusil jsem proto zachytit ve Ždánickém lese jiné jarní kytičky, které mám moc rád....

Jaterník podléška, též jaterník trojlaločný (Hepatica nobilis) 31.3.2021









A na závěr mého ohlédnutí za březnem roku 2021 nabízím ukázku snímků motýlů, které se mi podařilo toho měsíce nafotit...

Motýli v březnu 2021



Babočka kopřivová - Aglais urticae 2.3.2021 u Vážan nad Litavou




Babočka admirál - Vanessa atalanta 28.3.2021 ve Ždánickém lese u Heršpic




Babočka bílé C - Polygonia c-album 25.3.2021 ve Ždánickém lese u Kobeřic




Babočka paví oko - Inachis io 27.3.2021 u Vážan nad Litavou


Babočka paví oko - Inachis io 31.3.2021 ve Ždánickém lese v katastru Kobeřic u Brna 



Babočka jilmová - Nymphalis polychloros 25.3.2021 ve Ždánickém lese u Kobeřic


Babočka jilmová - Nymphalis polychloros 31.3.2021 ve Ždánickém lese v katastru Kobeřic u Brna



Žluťásek řešetlákový – Gonepteryx rhamni 31.3.2021 ve Ždánickém lese v katastru Kobeřic u Brna



Všechny moje snímky motýlů z března 2021 najdete uložené v galerii, která se nachází ZDE .


A to by bylo z mého ohlédnutí za březnem roku 2021 opravdu vše.

Doufám, že se vám výběr z pořízených záběrů líbil a že se zastavíte na návštěvu i někdy příště. Budu se těšit


Edit: v roce 2023 jsem pro všechny výsledky svých pozorování motýlů založil samostatné stránky VÝPRAVY ZA MOTÝLY, které se nachází ZDE.

4 komentáře:

  1. Nádherné fotografie.Krajinky se mi moc líbí,působí uklidňujícím dojmem.
    Žasnu nad krásnými motýly v březnu a těším se na podléšky.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc mě těší, že se ti moje fotky líbí !!!
      Jara už se nemůžu dočkat, tahle nezima mě nebaví. V posledních dnech se i u nás sice ukazuje hezké počasí, ale pořád tomu chybí barvy. Hlavně zelená, ta svěží jarní. Snad se už brzy dočkáme

      Vymazat
  2. Patriku, obdivuji ten nápad obejít katastr obce. Fotky jsou opět krásné, i když jaro teprve pootevřelo dveře. I vaše obec je pěkná a má co naabídnout. Motýli už tradičně jsou tvoje specialita, ve které jsi mistr nejen focením, ale i znalostmi. Vše moc pěkné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc za slova chvály! Nápad obejít obec po obvodu katastru byla z nouze cnost. V tu podivnou dobu se nic moc jiného dělat nedalo

      Vymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji