4. února 2015

Drnholec - hřbitovní kaple a kaplička na ulici Brněnská

Dnes vám chci ukázat dvě kapličky, které jsem nafotil během návštěvy městyse Drnholec


Informace k dnešnímu článku jsem čerpal z : www.turistika.cz

A začínám u hřbitova, který se nachází ve východní části městyse.
Na dnešním místě byl otevřen v roce 1857. Na dochovaném náhrobku, který se nyní nachází v levé části hřbitova na straně silnice je erbovní znak plukovníka Petera von Hannäkampa - dva převrácené kohoutí hřebínky se dvěma zkříženými vyhaslými pochodněmi. Text na náhrobku je dnes již velice špatně čitelný (bohužel fotka se mi nepovedla). Poblíž je pak umístěno několik zachovaných náhrobních kamenů původních obyvatel Drnholce z konce 19. a první poloviny 20. století.

Drnholec - hřbitov 30.12.2014


Na odvrácené straně hřbitova pod mohutnou cihlovou hřbitovní zdí stojí hřbitovní kaple. V jejím průčelí na mramorových deskách je seznam všech farářů, kteří působili na farnosti v Drnholci. V kapli jsou údajně uloženy ostatky plukovníka Petera von Hannäkampa.
O historii této kaple jsem na internetu neobjevil žádné informace, ale na informační ceduli u hřbitova bylo napsáno že: "V roce 1979 dal farář Josef Soukup na svůj náklad opravit hřbitovní kapli, tzv. kněžský hrob. Nechal zde osadit dvě mramorové desky se jmény všech známých farářů, kteří v Drnholci působili. Jména nekatolických farářů jsou odlišena stříbrným písmem. "
Poslední oprava kaple proběhla v roce 2011.

Drnholec - hřbitovní kaple 30.12.2014








Druhá kaplička, kterou jsem v Drnholci nafotil, stojí na konci ulice Brněnská. Je to poslední památka, kterou jsem zde nafotil a zároveň jediná, která je zanedbaná. Přesto má svůj půvab a věřím tomu, že i ona se časem dočká rekonstrukce.
O této stavbě jsem bohužel nenašel vůbec žádné informace a tak můžu představit jen pořízené fotografie

Drnholec - kaplička na ulici Brněnská 30.12.2014









V Drnholci stávala ještě jedna kaple, která byla vybudovaná v roce 1926 k uctění památky padlých v první světové válce, ale ta byla v roce 1946 zbořena novými obyvateli Drnholce.


A to je pro dnešek a zároveň z Drnholce vše.
Doufám, že se vám moje představení tohoto městyse líbilo

9 komentářů:

  1. Drnholecké památky byly opravdu krásné a nezklamaly ani ty v dnešním článku. Na hřbitově je zajímavá ta zeď s bíle natřenými výklenky a kaplička je štíhlá a elegantní. To ta polní je chuděrka zubožená, ale jako stavbička moc hezká se zajímavou stříškou. Až ji někdo opraví, bude to krasavice.

    OdpovědětVymazat
  2. Farář byl svým působením asi žil, když ty mramorové desky nechal zhotovit ze svého, kaple vypadá dost zvláštně, jak je přilepena na hřbitovní eď a taky kontrastně vzhledem k její novotě a v protikladu s tím se stavem zdi.

    OdpovědětVymazat
  3. Hřbitovní kaple je krásně opravená a velice úhledná, má moc pěkný tvar.

    OdpovědětVymazat
  4. Ten poslední výcvak je naprosto parádní! Zasloužila by si taky nový kabátek je to taková skromná ale hezká kaplička.....

    OdpovědětVymazat
  5. [1]: Doufám,že oprava nebude za moc dlouho,protože kaplička už ji hodně potřebuje.Ale když jsem viděl,jak v Drnholci dokázali během posledních let opravit ostatní památky,tak si myslím,že na tuhle taky nezapomenou   

    OdpovědětVymazat
  6. [2]: Netuším jaký mohl mít v roce 1979 plat farář,ale každopádně to byl od něj pěkný počin   

    OdpovědětVymazat
  7. [3]: Hanko, děkuji za moc pěkný komentář,který mě opravdu moc potěšil

    OdpovědětVymazat
  8. [4]: I v tom zuboženém stavu má své kouzlo,ale opravená by byla asi hezčí.Časem se podívám jestli už není opravená.Mám totiž v plánu navštěvovat místo,které není odtud až tak daleko   

    OdpovědětVymazat
  9. [7]: Taky doufám, že se kaplička dočká opravy.

    OdpovědětVymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji