1. února 2015

Drnholec - rozhledna U Křížku 30.12.2014

Dnes vám chci představit rozhlednu U křížku v Drnholci


Nachází se na ploché vyvýšenině mezi vinohrady v nadmořské výšce 217 m, západně od městyse ve viniční trati U křížku. Z drnholeckého náměstí je to sem něco přes kilometr nenáročné chůze.
Jde o dřevěnou konstrukci s kovovým točitým schodištěm. Celková výška rozhledny je 11 m a vyhlídková plošina se nachází ve výši 10 m nad terénem opatřená dřevěným zábradlím. Na vrchol musíte vystoupat po 52 schodech. Slavnostní otevření rozhledny proběhlo 16. června 2012. Vedle rozhledny se nachází kamenný kříž, který zde v roce 1899 nechala postavit rodina Scherak.
Rozhledna je přístupná celoročně a zdarma. Dostanete se sem jak autem (pouze za vhodného počasí, přeci jen se jedná o polní cestu), tak i na kole či pěšky. Rozhledna se nachází na dohled od hlavní cesty, na opačném konci městyse Drnholec, pokud pojedete směrem od Mikulova, tedy přibližně 1,3 km západně od centra městyse.
Výhledy:
Východním směrem (ve kterém se nachází také místní kostel Nejsvětější Trojice) uvidíte dominantní masiv Pálavy, včetně zřícenin hradů Děvičky a Sirotčího hrádku.
Jižním směrem se pak rozkládá lužní les Drnholecký luh, který je součástí soustavy chráněných oblastí Natura 2000, evropsky významných lokalit.
Vzhledem k nedaleké rakouské hranici dohlédnete z rozhledny také k Laa an der Thaya, uvidíte také hrady Falkenstein a Staatz, či kopec Lange wart či obce Alt-Prerau a Wildendürnbach, s areálem vinařských sklepů na kopci Galgenberg.

Informace jsem převzal z : www.turistika.cz a www.kamnapalavu.cz


A teď tedy pořízené snímky. Začínám samotnou rozhlednou









A následují fotky toho, co jsem nafotil z rozhledny

























A to je pro dnešek vše. Doufám, že se vám tato prohlídka líbila.
Příště se podíváme na zdejší zámek.

11 komentářů:

  1. Výhledoffky mám moc ráda a měl si štěstí na počasí!

    OdpovědětVymazat
  2. To byl nádherný den. Výhledy do okolí ničím nerušené, to je super. Líbí se mi i samotná rozhledna s kovovým schodištěm.

    OdpovědětVymazat
  3. Rozhledna není moc vysoká, ale je na pěkném místě a výhledy jsou z ní parádní.

    OdpovědětVymazat
  4. Nádherné fotky, Patriku! :) Krásná krajina, rozhledna se mi taky moc líbí, ale nebyla bych schopná na ní vylézt - nesnáším tyhle roštové schody. Dokud skrze schody není vidět dolů, tak mi nevadí. Ale stačí jedno kouknutí a mám problém...:). Jinde tyhle potíže nemám, lítala jsem bez problémů na motorovém rogalu, ale (paradoxně) nejsem schopná se kouknout skrz tyhle schody dolů do hloubky. Nahoru to zvládám a pod nohy se prostě nedívám. Ale co cesta dolů? ;) )

    OdpovědětVymazat
  5. Ta rozhledna je na dobrém místě, vyhlídka do okolní krajiny je báječná a je fajn, že byl sníh a dokonce i sluníčku. Prostě tvé fotky jsou zase moc pěkné a člověk si musí jen povzdechnout, jak je v té naší zemi krásně.

    OdpovědětVymazat
  6. [1]: Ten den bylo nádherně a to se fotí samo   

    OdpovědětVymazat
  7. [2]: Zdálky vypadá jako větší posed,ale není to úplně pravda.A není potřeba se škrábat do velkého kopce,aby se k ní člověk přiblížil   

    OdpovědětVymazat
  8. [3]: O víkendu jsem měl chvilku volna a tak jsem na těch kolážích trochu zapracoval Docela mě to chytlo,takže se tu asi budou ukazovat často   

    OdpovědětVymazat
  9. [4]: To je opravdu paradox,rogalo ano a schody ne! Je zajímavé,co mozek vyhodnotí jako nebezpečí.Přeji Ti aby jsi nad mozkem zvítězila a nepřicházela o podobné pohledy   

    OdpovědětVymazat
  10. [5]: Kvůli těm podmínkám jsem se na tento výlet vydal a jsem moc rád,že se zadařilo a navíc se líbí i pořízené fotky

    OdpovědětVymazat
  11. [8]: Jsi šikovný, Patriku, což jsem stejně věděla!   

    OdpovědětVymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji