14. září 2015

Krajina u Stavěšic 21.6.2015

Jak jsem sliboval v minulé článku, dnes se podíváme na to, jak jsem zachytil ranní krajinu u obce Stavěšice


Tato krajina je k vidění východně od obce Stavěšice, která se nachází asi 8 km západně od Kyjova (okr. Hodonín). Už jsem ji tu několikrát ukazoval, ale její vzhled je pokaždé jiný a tak snad nebude vadit, když vám ukáži, jak to tam vypadalo ráno 21.6.2015.
I zde platí, že nejhezčí záběry se tu pořizují za odpoledního světla, ale když už jsem tu byl po ránu ......

Krajina u Stavěšic 21.6.2015








































Další fotografování zdejší krajiny mě překazil déšť.
Všechny pořízené fotografie můžete vidět uložené v galerii, která se nachází ZDE .

P.S: členitost zdejší krajiny zvýrazňují tzv. biopásy. 
Biopás je pruhové potravní políčko o šířce nejlépe 12 m a délce 50 m. Je součástí zemědělského osevního plánu na daném půdním bloku. Nejčastěji se jeden rok na jaře zaseje a druhý rok na jaře zorá, ale může se na poli nechat i dvě sezóny a zorat až třetí rok. Vytváří se zejména ke zvýšení potravní nabídky zvěře. V závislosti na tom, pro jaký druh zvěře je určen, se liší jeho struktura, načasování výsevu a zorání, a druhové složení.
Cílem vytváření různých druhů pásů na polích je především podpořit širokolisté druhy plevelů a na ně navázané bezobratlé živočichy a tím rozšířit potravní nabídku pro polní druhy ptáků. Potravní nabídka pro další drobnou zvěř se také často rozšiřuje prostřednictvím k tomu určené osevní směsi použité na části pole.
Informace jsem převzal z : www.koroptvicky.estranky.cz

17 komentářů:

  1. No, ty mi dáváš! :)) Úúúúchvatné fotky, prostě paráda!:) Já už se nemůžu dočkat příštího roku, čeká mě o dovolené 14 dní na Moravě, kousek od Pálavských vrchů..:). A když vidím tvoje fotky, tak bych tam vyrazila hned :). Prostě nádhera...Umíš! :)

    OdpovědětVymazat
  2. To je taková nádhera, Patriku, že se mi vůbec nedostává slov!

    OdpovědětVymazat
  3. To je něco úchvatného, a tobě se to fááákt podařilo naprosto skvěle nafotit .... a což teprve pěkně v tom měkkém západovém světle to nafotit! Opravdu krásné....

    OdpovědětVymazat
  4. Aha, takže biopásy. Takový výraz jsem ještě neslyšela a není mi jasný jejich účel. Sklizeň na takové různorodé ploše, musí být dost komplikovaná. Ale pro účel focení, je báječná. Kochám se kochám, a nemůžu se dost vynadívat.   

    OdpovědětVymazat
  5. Krásné fotky. Miluju zvlněnou krajinu a různobarevné pásy v ní. Na fotkách to vypadá úchvatně.

    OdpovědětVymazat
  6. [6]: Díky!! :))) No jen aby ;), nejsem všeuměl a krása Moravy mě možná úplně ochromí - vůbec bych se tomu nedivila ;)... Jsem tady od nás zvyklá na fabriky a jiné podivnosti, tak aby mi na Moravě hned první den nespadla čelist ohromením a foťák na zem ;). Už se tam fakt moc těším...:).

    OdpovědětVymazat
  7. [4]: Jsem rád, že se ti to líbí

    OdpovědětVymazat
  8. [8]: Neboj,fabriky tu máme taky   Ale krásných zákoutí a scenérií je tu taky hodně. Však uvidíš

    OdpovědětVymazat
  9. [8]: A kdyby počasí bylo špatné, tak ve sklípku je vždycky dobře   

    OdpovědětVymazat
  10. [13]: A ten budu mít přímo v domečku, ve kterém jsem si už objednala ubytování    .

    OdpovědětVymazat
  11. [7]: Kdo ví, Patriku, jaký vůbec bude letos podzim.

    OdpovědětVymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji