29. září 2015

Slavkov u Brna - Kaple sv.Urbana 21.6.2015

Dnes bych vám chtěl ukázat, jaké záběry kaple sv.Urbana jsem pořídil 21.6.2015


Tuto kapli už jsem na blogu ukazoval několikrát, ale doufám, že nebude vadit když představím zatím poslední snímky, které jsem zde pořídil. Nejdřív ale něco z historie:

Kaple sv. Urbana byla postavena na kopci Urban (362 m) severovýchodním směrem od zámku. Je jedinou realizovanou stavbou z těch, které architekt a stavitel Domenico Martinelli navrhl na území, které mělo navazovat na zámecký areál.
Kaple ve tvaru rovnoramenného kříže byla poprvé postavena v roce 1712. Za napoleonských válek však byla poškozena tak, že musela být v r. 1816 zbořena. Díky dobrovolným příspěvkům byla v letech 1858-1861 obnovena a nově posvěcena. Kaple je zasvěcena sv. Urbanovi - papeži a mučedníkovi, jež je patronem vinařů a zahradníků.
Informace jsem převzal z : www.jizni-morava.cz


A teď tedy ty pořízené záběry

Slavkov u Brna - Kaple svatého Urbana 21.6.2015













A to je z letošního červnového focení kaple sv.Urbana vše. Doufám, že se vám pořízené záběry líbily.
Všechny moje fotografie této kaple najdete uložené v galerii, která se nachází ZDE.


P.S: kopec Urban nabízí spoustu krásných výhledů do kraje. Některé jsem se pokusil zachytit, ale to vám ukáži zase někdy příště

11 komentářů:

  1. Taková malá milá kaplička i s lavičkou

    OdpovědětVymazat
  2. Nejhezčí záběry kapličky, jsou ty zdálky, kdy je zalitá sluníčkem a v okolní zeleni, proti modré obloze, se krásně vyjímá.

    OdpovědětVymazat
  3. To je moc pěkná kaplička, Patriku.

    OdpovědětVymazat
  4. [1]: Na lavičce se moc pěkně sedí a kouká do kraje

    OdpovědětVymazat
  5. [4]: To mě napadlo taky když jsem jí viděla.

    OdpovědětVymazat
  6. Děkuji za článek. Kapli jsme nenavštívili a tak jsi jen doplnil do oblasti kam jsem nakoukla další kamínek vědění.

    OdpovědětVymazat
  7. [7]: Určitě se tam ještě několikrát podívám. Chtěl bych někdy nafotit interiér, ale hlavně je odtamtud parádní výhled   

    OdpovědětVymazat
  8. [8]: Dudu se těšit na fotky. toho kraje se nějak nemohu nabažit.

    OdpovědětVymazat
  9. První, co mě napadlo, byl vinohrad. Má tam sv. Urban co střežit? I když asi měl dost práce s tou velkou a krásnou zámeckou zahradou.

    OdpovědětVymazat
  10. [10]: Teď už tam vinohrady nejsou. Jižní svahy jsou plné zahrádek   

    OdpovědětVymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji