27. září 2015

Slavkov u Brna - Křížová cesta ke kapli sv.Urbana 21.6.2015

Dnes bych vám chtěl představit poměrně novou křížovou cestu, která vede ke kapli sv. Urbana nad Slavkovem u Brna


Křížová cesta ve Slavkově u Brna se nachází v severní části města na vrchu Urban. Zde byla po roce 1712 postavena kaple, která je zasvěcena svatému Urbanovi. Kaple byla za napoleonské války zničena a v roce 1861 obnovena. Od té doby se stal Urbánek malým poutním místem.
Křížová cesta zde stojí od roku 2012, kdy podle studie výtvarníka Milivoje Husáka z Lelekovic všech 14 kapliček vyrobila kamenická firma Jiřího Zimovčáka z Brna. Během 27. března 2012 se vybudovaly základy, které vykopaly jednotlivé rodiny, které se staly "patrony zastavení" se závazkem starat se o okolí sezónní údržbou. Každé ze 14 zastavení se znázorněním utrpení Ježíše Krista připomíná drobná sakrální stavba vysoká 2,3 m.
V roce 2013 dodal autor Milivoj Husák návrh obrazů v moderní figurální malbě. Návrhy byly umístěny do kaplí při křížové cestě v roce 2014, a protože se lidem líbily, byly zadány k realizaci. Obrazy byly do výklenků umístěny 18. května 2015 a v neděli 24. května 2015 je požehnal znojemský děkan, Mons. Jindřich Bartoš
Informace k článku jsem čerpal z : www.veslavkove.cz a cs.wikipedia.org a



Slavkov u Brna - Křížová cesta ke kapli sv.Urbana 21.6.2015

Ze Slavkova stačí jít po zelené turistické značce


Zastavení I.




Zastavení II.




Zastavení III.




Zastavení IV.




Zastavení V.




Zastavení VI.




Zastavení VII.




Zastavení VIII.




Zastavení IX.




Zastavení X.




Pohled ke kapli sv.Urbana, kterou blíž ukáži v příštím článku


Zastavení XI.




Zastavení XII.




Zastavení XIII.




Zastavení IV.




A to je z oficiální křížové cesty vše.

Ovšem před jednou zahrádkou mezi pátým a šestým zastavením stojí další zajímavý objekt, který jsem nemohl nevyfotit. No, posuďte sami




Pokud je mi známo, tak AMDG je heslo jezuitského řádu a znamená něco jako " k větší Boží slávě".


A to je z červnové návštěvy této křížové cesty opravdu vše.
Všechny moje snímky z této křížové cesty můžete najít uložené v galerii, která se nachází ZDE.

16 komentářů:

  1. Pěkně sis s prezentací nakonec poradil. Ve Slavkově jsme byli, ale křížovou cestu už jsme nenavštivili. My jsme se nedostali ani k mohyle míru, kvůli výluce vlaku. Snad někdy jindy.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Viděl jsem v mailu,že jsi teď dávala příspěvek ze Slavkova,ale zatím jsem to ještě neviděl.Stejně jako spoustu dalších příspěvků,ale teď vážně nestíhám Ovšem všechny odkazy mám uložené a jednou si to všechno pěkně prohlédnu   

    OdpovědětVymazat
  3. Zajímavá křížová cesta a moc pěkně nafocená, Patriku.

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: Tři roky jsem čekal až ji dokončí a budu ji moci nafotit Vede do pěkně strmého kopce,ale když si člověk každé zastavení prohlédne,tak se to dá i udýchat       

    OdpovědětVymazat
  5. [2]: No tak to je super. Už mě to tedy nemrzí. S mými články si nedělej starosti, já je nyní chrlím až moc, ale neboj brzy se vyčerpám a zpomalím.

    OdpovědětVymazat
  6. [5]: HA,ha,ha. Víš kolik jsi toho vydala o června? Na prohlídku mě určitě nebude stačit jeden večer   

    OdpovědětVymazat
  7. [4]: Páni, to jsi tedy dobrý, Patriku!

    OdpovědětVymazat
  8. [6]: Raději to ani nechci vědět. ale pak se zase budu trochu věnovat grafice a na fotoblogu více klidu.

    OdpovědětVymazat
  9. Netradiční pojetí křížové cesty. Líbí se mi nápad zapojit doúdržny majitele zahrádek. Určitě se budou dobře starat a předhánět se, kdo bude líp udržovat okolí.

    OdpovědětVymazat
  10. Bože to jsem dnes nějak mimo mám komentář samou chybu. Všem se omlouvám.

    OdpovědětVymazat
  11. Moc se mi líbí snímek, kde je vidět jedno zastavení společně s kapličkou. Vypadá to, že jsi se šplhal do opravdu strmého kopce, ale tak to se zastaveními bývá.   

    OdpovědětVymazat
  12. dnes jsem navštívil na jednom blogu slavkovský zámek,

    OdpovědětVymazat
  13. [10]: To ukáže až čas! Sám jsem zvědavý, jak to bude vypadat za pár let   

    OdpovědětVymazat
  14. [12]: Ta část, která je na snímku patří k těm mírnějším       

    OdpovědětVymazat
  15. [13]: To bylo určitě u MarijaKes! Bohužel jsem si ještě nenašel čas se na její příspěvek kouknout

    OdpovědětVymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji