19. ledna 2018

Lesopark Debř u Mšena

Dnes vám chci představit jedno zajímavé vycházkové údolí, které se nachází na okraji města Mšeno


Město Mšeno leží ve Středočeském kraji, na hranici okresů Mladá Boleslav, Česká Lípa a Mělník, od kterého je vzdálené asi 17 km. Říká se o něm, že je vstupní branou do CHKO Kokořínsko.
Na severním okraji města se v pískovcové rokli nachází lesopark Debř (Debř = staroslovansky "zalesněná rokle"), jehož vznik je datován k roku 1915. U vstupu do lesoparku, který se nachází asi 300 metrů od Městských lázní, je novodobé hřiště pro děti s pískovištěm, houpačkami, skluzavkou a jiným vybavením. V samotném vycházkovém údolí (lemovaném po celé cestě lavičkami) se nachází miniatura hradu Kokořín, památník Mistra Jana Husa, altánek Muchomůrka, skalní byt, zbytky kamenného divadla, krmítko ve tvaru roubené chalupy,…. Zajímavé stavby a přírodní útvary jsou opatřeny popiskem a tak nadále nechám promlouvat jen pořízené fotografie

Lesopark Debř u Mšena 




Skalní úkryt





Orangutan




Krmítko






Kokořínek





Skalní byt





Přírodní divadlo








Zaniklý altán




Husův památník






Zaniklé hřiště



Zaniklé chmelnice




Altánek Muchomůrka







K vidění jsou i krásy stvořené přírodou


A to si myslím jako ukázka toho, co je v lesoparku Debř u Mšena k vidění stačí, a doufám, že se vám tato ukázka líbila.
Mě osobně toto místo nadchlo svou příjemnou atmosférou (během týdne jsem tu byl dvakrát) a jeho návštěvu mohu jen doporučit

Všechny pořízené fotografie z lesoparku Debř najdete uložené v galerii, která se nachází ZDE

10 komentářů:

  1. Mšeno a Mšené. Tahle dvě místa mi do určité doby splývala v jedno. A to do doby, kdy jsem do Mšeného jela na měsíc do lázní. Protože o bylo v době kdy jsem neblogovala ani nefotila tak to byl měsíc dost velké nudy. Dneska bych to dala levou zadní a ještě by mi to asi bylo málo. A je tam taky krásný lesopark A to nemluvím o výhledech na České středohoří a Říp. Dokonce bych tam měla díky penzionu i jednoho známého

    OdpovědětVymazat
  2. Unikátní místo. To stoji za návštěvu. Je tam všechno od hradu až po roubenky. U České Lípy je také krajina pískovcových skal s vydlabaným  příbytky. O tomto lesoparku jsem neslyšela.U nás je fakt krásně.

    OdpovědětVymazat
  3. O lesoparku "Debř" jsem nikdy neslyšela. Bylo by zajímavé vědět, jak tento divný název, špatně jdoucí do pusy, vznikl. Je to moc hezké místo se spoustou zajímavostí, být to blíž tak se do parku určitě podívám.

    OdpovědětVymazat
  4. O lesoparku jsem neměla tušení. Je to opravdu příjemné místo. Moc se mi líbí.

    OdpovědětVymazat
  5. [1]: Taky vzpomínám na spoustu míst, kde jsem dříve byl,nefotil a teď mě to mrzí

    OdpovědětVymazat
  6. [2]: Já to taky říkám! U nás je všude krásně, jen se to chce pořádně koukat   

    OdpovědětVymazat
  7. [3]: Když jsem hledal podklady k článku, tak jsem našel, že Debř = staroslovansky "zalesněná rokle"   

    OdpovědětVymazat
  8. [4]: Tímto lesoparkem vedou dvě turistické cesty a jen díky tomu jsem toto místo poznal. Kdo ví, kolik podobných míst se u nás dá najít   

    OdpovědětVymazat
  9. [9]: Celé to tam na mě působilo velice uklidňujícím dojmem,ale to se bohužel nedá na fotografiích zachytit

    OdpovědětVymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji