18. srpna 2014

Lanžov - kostel sv. Bartoloměje a náhrobky

Dnes vám ukáži snímky, které jsem původně ani nechtěl zveřejňovat. Nakonec jsem si to ale rozmyslel, protože tento krásný kostel nemůže za to, že se mě nepovedlo pořídit dobré fotky


Obec Lanžov se nachází v okrese Trutnov, kraj Královéhradecký
Kostel svatého Bartoloměje je římskokatolický filiální, dříve farní kostel v Lanžově, patřící do farnosti Dvůr Králové nad Labem. Je chráněn jako kulturní památka České republiky. Jako kulturní památka je chráněna i vedlejší fara (čp. 1) z roku 1740 a socha sv. Jana Nepomuckého (z roku 1763) před kostelem.
Původně románský kostel z první třetiny 13. století je připomínám v roce 1350 jako farní kostel Poličan. V 16. století byl filiálním kostelem farního kostela Zvěstování Panny Marie v Miletíně. Fara byla při kostele zřízena v roce 1720. Původní románský kostelík bez opěráků byl v 16. století přestavěn renesančně. Roku 1684 byl rozšířen o věž a oratoř nad sakristií. V roce 1804 byla přistavěna na jižní straně kněžiště pětistranná kaple sv. Apoleny, kterou dal zřídit František X. rytíř Cecinkar z Birnic jako rodovou hrobku. Rakve z krypty pod oltářem byly v roce 1864 přeneseny do nové rodové hrobky. Další přestavba byla provedena v roce 1804 a úpravy v letech 1910 a 1914.
informace jsem převzal z : cs.wikipedia.org

Lanžov - kostel sv. Bartoloměje 14.6.2014









Náhrobky u kostela sv. Bartoloměje v Lanžově 14.6.2014






















A to je od kostela sv. Bartoloměje a jeho nejbližšího okolí vše, co jsem tam tenkrát nafotil.
V dalším článku představím jinou zajímavost z Lanžova

4 komentáře:

  1. Kostel je to opravdu krásný a že nejseš spokojenej? Stane se.... já nejsem spokojená s devadesáti procenty svých uveřejňovaných fotek.... na prstech by se daly spočítat ty o kterých si řeknu: Jo tak ta za to stojí......

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Tady jsem udělal začátečnickou chybu,když jsem si nezkontroloval objetiv.Bylo po dešti a čočka se orosila,což na displeji nebylo vidět.Až v počítači jsem zjistil,že je vše rozmazané nebo zamlžené   

    OdpovědětVymazat
  3. Pěkný lehce omšelý kostel. Říkala jsem si, co je na fotkách zvláštního, už je mi to jasné z odpovědi pro VendyW. Vůbec to nevadí, Patriku, k těmhle fotkám se jemné zamžení docela hodí.

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: Třeba se tam ještě někdy podívám a udělám ostřejší fotky   

    OdpovědětVymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji