15. září 2013

Doudleby nad Orlicí - zámek

Dnes vám chci představit poslední místo, které jsme navštívili první den dovolené


Zámek dal v roce 1588 postavit Mikuláš Starší z Bubna. Původně sloužil jako letní sídlo, později byl využíván jako lovecký zámek. Bez zajímavosti není, že rod Bubnů stavbu vlastní (s výjimkou let 1948-1993) nepřetržitě. Nevelký, ale půvabný zámek je dílem italských renesančních umělců. Unikátní sgrafitová výzdoba, pokrývající všechna vnější i vnitřní průčelí, je vysoce ceněna odborníky i širokou veřejností
Popis jsem převzal z oficiálních stránek zámku, kde se můžete dozvědět daleko víc informací. Stránky najdete ZDE


Bohužel počasí zůstalo pořád stejné, takže modrá obloha se nekonala. Alespoň jsem mohl nafotit volně přístupné části zámku ze všech stran.

Doudleby nad Orlicí - zámek 27.8.2013

































A to je pro dnešek vše. 
Jak už jsem psal, zámek byl posledním objektem, který jsme ten první dovolenkový den navštívili. Odtud jsme už vyrazili rovnou do Deštné v Orlických horách, konkrétně do Zákoutí, kde jsme měli v kempu zamluvenou chatku.
Celý den bylo zataženo, ale pršet přestalo už v Potštejně, takže se dalo navštívit skoro vše, co jsem měl v plánu. Nakonec můžu být rád, že jsem mohl všechny ty věci nafotit (i když bez modré oblohy), protože podle předpovědi počasí mělo pršet. První den se tedy podle mého názoru vydařil parádně

Mějte se všichni moc fajn a já se zase podle možností ozvu

22 komentářů:

  1. Tyhle sgrafita jsou opravdu netradiční, známější jsou psaníčková. Myslím že zámků s takovými sgrafity moc u nás nebude.... Zámeček je krásný, dost často jsme okolo něj jezdili při cestě do Týniště na ptačí trhy....ostatně na té trase jsou tři krásné zámky, Častolovice, Kostelec a Doudleby. Všechny tři ají výhodu ve svých původních majitelích kteří jim dali novou šanci a krásně je udržují a navíc je nechali přístupné veřejnosti. Je škoda že Kostelec o svého pana hraběte přišel....

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Kostelec a Častolovice jsem měl ještě jako náhradní cíle,ale nakonec jsem tam nejel.Rodinka byla celý den na cestách a už to začínalo být otravné.Tedy pro ně

    OdpovědětVymazat
  3. [2]: No jo, to je jasné....se mnou nechce dcera chodit ani na procházky, že furt někde stojím a fotím, natož takhle výletovat. To akorát že vloni měla tak strašný splín že vzala zavděk mou přítomností a dojela za mnou na chatu a sama navrhovala kam se pojedem podívat aby zapoměla co se jí stalo....to jí moje focení poprvé nevadilo...

    OdpovědětVymazat
  4. Krásný zámek a v restauraci musí být pěkné posezení, zvlášť, jestli tam dobře vaří.

    OdpovědětVymazat
  5. [3]: Malá má teprve pět let,ale držela se statečně.A to ještě nevěděla,co ji čeká příští den.To bylo teprve popojíždění autem z místa na místo.Ale to předbíhám, uvidíš to v dalších příspěvcích   

    OdpovědětVymazat
  6. [4]: Kvalitu restaurace jsme neotestovali,mě se líbilo jen to prostředí.A navíc jsem mohl i fotit   

    OdpovědětVymazat
  7. To je nádhera, fasáda jak krajkou potažená. V restauraci měli jistě i zvěřinové speciality, jak napovídají lovecké trofeje.

    OdpovědětVymazat
  8. Zámek je moc krásný. Jedinečná je sgrafitová fasáda. Nádhera!

    OdpovědětVymazat
  9. Krásný zámek. Moc se mi líbí stylová restaurace.

    OdpovědětVymazat
  10. jako z pohádky! sgrafita parádní!

    OdpovědětVymazat
  11. Tak jsem dohnala zmeškané, měli jste tedy koukám docela o dovolené fofr.

    OdpovědětVymazat
  12. Takle krásnou fasádu jsem ještě neviděla, celý zámek, je jak oblečený do krajky, je vážně nádhera.

    OdpovědětVymazat
  13. [7]: Ve skutečnosti je zámek mnohem hezčí   

    OdpovědětVymazat
  14. [8]: Na dlouhé cestování autem bylo počasí ideální.Na focení moc ne,ale nemůžu chtít všechno

    OdpovědětVymazat
  15. [9]: [10]: Mě se to taky moc líbilo   

    OdpovědětVymazat
  16. [11]: To co jsem zatím ukázal, jsme navštívili cestou do kempu. Hlavní výlety jsou teprve před námi   

    OdpovědětVymazat
  17. [12]: Pár podobných už jsem viděl,časem se tu určitě objeví.Jen co se dostanu k přesunu fotek z archivu   

    OdpovědětVymazat
  18. Krásný zámek, fasáda vypadá, jako kdyby byl oděn v krajkách.

    OdpovědětVymazat
  19. [18]: Kdysi jsem viděl pěkná sgrafita na zámečku v Jaroměřicích u Jevíčka,na tvrzi v Kamenici nebo třeba na zámku v Tatenicích   

    OdpovědětVymazat
  20. To je nádherný zámek, Patriku! Taková sgrafita jsem ještě nikde neviděla. Jak píše Vendy, běžnější jsou psaníčka.

    OdpovědětVymazat
  21. [20]: I když jsem toho navštívil v okolí dost,tak ještě spoustu cílů tady mám v plánu.Tak je možný,že na rok vyrazím do Orlických zase   

    OdpovědětVymazat
  22. [21]: Jasně, jeden týden je málo.

    OdpovědětVymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji