8. září 2013

Potštejn - hřbitovní kostel sv.Marka

Dnes jsem si připravil představení třetího kostela v Potštejně.


Barokní kostel s hřbitovem leží na kopci mezi Potštejnem a Zámělí. 

K historii tohoto kostela se mě nepovedlo zjistit moc podrobností, a tak jen krátce shrnu co jsem vyhledal.
Kostel byl vystavěn v roce 1713 za hraběte Františka Karla Záruby z Hustiřan, na místě staršího dřevěného kostela, který byl připomínán již v roce 1587 a byl zbořen po třicetileté válce.
Kostel patří mezi kulturní památky ČR
Od roku 1790, kdy byl zrušen hřbitov kolem kostela sv. Vavřince v Potštejně, je kostel sv. Marka kostelem hřbitovním.
Byl opravován v roce 1930 a podle toho co jsem viděl, tak nějaké opravné práce se provádí i nyní.
Víc informací jsem nenašel, a tak dál už jen několik fotografií

Kostel se nachází na půl cesty mezi Potštejnem a Zámělí, o čemž svědčí i turistický rozcestník

Potštejn - kostel sv. Marka 27.8.2013
















A to je pro dnešek vše. Příště vám ukážu nějaké záběry z přilehlého hřbitova.
Do té doby se mějte fajn a já se zase podle možností ozvu

13 komentářů:

  1. Ta do půlky opravená střecha je legrační a z jedné strany je lešení, tak se dá předpokládat, že se za nějaký čas kostel vyloupne do plné krásy, ale mě se líbí už teď. Mám totiž tyto sešlé a oprýskané stavby ráda, pro objektiv foťáku, jsou velmi fotogenické.   

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Tak to mám pro Tebe dobré zprávy,protože letošní dovolenou jsem se věnoval hlavně kostelům   

    OdpovědětVymazat
  3. Kostel je moc pěkný. Až bude oprava dokončena, bude krásný.

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: Pokud zachovají původní ozdoby fasády bude to nádherný kostel

    OdpovědětVymazat
  5. To byl krásný kostel. Doufám, že jak finance dovolí, zase bude. Cha, v půli střechy koukám došly peníze... No to je stejný, jak u nás... Střecha na našem kostele se taky opravuje na etapy...

    OdpovědětVymazat
  6. [5]: Pomalu,ale přece.Snad to stihnou dřív,než kostel spadne   

    OdpovědětVymazat
  7. Tento kostel je proti těm předchozím dvěma hodně zanedbaný. Na menší obec je asi těch kostelů až moc a na údržbu všech nejsou prostředky.

    OdpovědětVymazat
  8. [7]: Naštěstí už se nějaké opravy provádějí.Snad budou peníze alespoň na dokončení střechy

    OdpovědětVymazat
  9. Kostel je sice v dosti zuboženém stavu, ale pro mě má neodolatelné kouzlo. Škoda, že ho trochu pokazila ta nová půlka střechy.   

    OdpovědětVymazat
  10. [9]: Pokud se opraví tak,jak by měl,tak to bude skvost

    OdpovědětVymazat
  11. [10]: Doufejme, že se to podaří.

    OdpovědětVymazat
  12. Nádherné a kouzlem prodchnuté místo, jeden z nejkrásnějších hřbitovů, co jsem viděl. Jen drobná oprava, kostel se odjakživa nachází na území městečka Potštejn, jak vidno nejen ze současné katastrální mapy, ale již z původního stabilního katastru.

    OdpovědětVymazat
  13. [12]:  I podle mého názoru je tento hřbitov jedním z nejkrásnějších v našich končinách.

    OdpovědětVymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji