12. září 2013

Vrbice - rozhledna

Dnes vám chci ukázat jednu rozhlednu, která je díky své poloze velice snadno přístupná. Bohužel počasí nepřálo dalekým výhledům, ale něco málo přeci jen vidět bylo


Popis rozhledny jsem převzal z WIKIPEDIE
Rozhledna Vrbice je dřevěná stavba, která se v nadmořské výšce 439 metrů tyčí ve Svitavské pahorkatině na návrší Kastel (444 m) nad obcí Vrbice v okrese Rychnov nad Kněžnou. Byla postavena na podzim roku 2005 podle projektu Ing. Antonína Olšiny, do provozu byla uvedena 15. dubna 2006. V letech 1937 až 1946 ve stejné lokalitě stála rozhledna vybudovaná armádou, která sloužila jako triangulační bod. Byla vysoká 37 metrů.
Současná rozhledna je dřevěnou stavbou s ocelovým točitým schodištěm o 118 schodech. Je vysoká 30 metrů a má dvě vyhlídkové plošiny ve výškách 11 a 25,5 metru. Poskytuje výhled na část Českomoravské vrchoviny, Pardubicko, Královéhradecko, Krkonoše, Orlické hory a za dobré viditelnosti i na část Jeseníků. Provozovatelem rozhledny je obec Vrbice, v průběhu hlavní turistické sezóny je otevřena denně, mimo sezónu jen o víkendech.

Rozhledna Vrbice 27.8.2013

Rozhledna je zdaleka viditelná


Při bližším pohledu bylo jasné, že na tuhle rozhlednu půjdu jen já s dcerkou. Žena nemá tento typ rozhleden ráda a dědečka už to prý neláká


To my se nebojíme a klidně stoupáme po takovém schodišti





Jak už jsem psal, počasí nebylo zrovna na nějaké daleké výhledy, ale přesto jsem to zkusil zachytit 













Teď jste viděli vše, co jsme viděli z rozhledny my.
Ale jeden pohled se ještě naskytl, a to pohled směrem dolů



A na závěr pár záběrů samotné rozhledny




A to je pro dnešek vše. Příště se podíváme do Doudleb nad Orlicí.
Do té doby se mějte moc fajn.

17 komentářů:

  1. Pohled z dálky mě hned ubezpečil, že na tu bych teda nevylezla, ale z blízka je schodiště bezpečné. Takže snad ano, ale nesměl by za mnou někdo spěchat. Dolů bych lezla pomalinku. Rozhledy do krajiny jsou daleké a je fajn, že je tam ten popis míst.

    OdpovědětVymazat
  2. Nó jo, otevřené schodiště, kterým je vidět dolů, tak tento výstup bych si taky 3x rozmyslela.

    OdpovědětVymazat
  3. Mám dojem že když jsem vezla muže do Kvasin tak jsem jí viděla. Jezdili jsme od Vamberku na Rychnv dost často. A do Chocně taky.

    OdpovědětVymazat
  4. Oceňuji hlavně popisky, co kde je. Dobrá pomůcka!

    OdpovědětVymazat
  5. pěkný rozhled! panoramatické snímky jsou skvělé!

    OdpovědětVymazat
  6. [1]: Každá turisticky navštěvovaná rozhledna je bezpečná.Jen ne všude se tak cítíme   

    OdpovědětVymazat
  7. [2]: Díky,snažil jsem se o to   

    OdpovědětVymazat
  8. [3]:Je to možný,protože i my jsme ji viděli z hodně míst

    OdpovědětVymazat
  9. [4]: Popisky na rozhledně jsou výborná věc.Pokud tam nejsou,tak málokdy vím na co koukám.Ale koukám rád   

    OdpovědětVymazat
  10. [5]: Díky za komenty i slova chvály

    OdpovědětVymazat
  11. Rozhledna je celkem pohledná. Líbí se mi popisky, kde je co vidět. V neznámém prostředí to člověk ocení. Jinak neví, na co vlastně kouká.

    OdpovědětVymazat
  12. [11]: Já ty popisky mám rád všude,protože bezpečně poznám jen asi dva kopce

    OdpovědětVymazat
  13. Rozhledy musí být nádherné, když je nerušený výhled až na 80 km vzdálený Praděd.

    OdpovědětVymazat
  14. [13]: To štěstí jsem neměl,ale i tak tam bylo fajn

    OdpovědětVymazat
  15. Rozhledna je pěkná a taky pěkně vysoká. Otevřené schodiště sice moc nemusím, Patriku, ale troufla bych si na ně. Mám takový dojem, že kvůli fotkách jsem ledačeho schopná, zapomenu i na to, že trpím závratí. Snímky schodiště jsou super.

    OdpovědětVymazat
  16. [15]: Na Tvoje objeti pro pořízení skvělých záběrů si pamatuji.Třeba na tu plošinu   

    OdpovědětVymazat
  17. [16]: No jo, to byl spíš takový úlet!   

    OdpovědětVymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji