17. září 2013

Říčky v Orlických horách - kostel Nejsvětější Trojice a hřbitov

Dnes vám chci ukázat další z kostelů, tentokrát z Říček v Orlických horách


Obec Říčky v Orlických horách je vyhledávaná turisty, cykloturisty a především milovníky zimních sportů. A právě proto mě docela překvapilo, že o místním kostele se na internetu příliš nepíše.
Jediné informace co jsem dohledal jsou, že kostel Nejsvětější Trojice v Říčkách byl postaven v letech 1790-1792 na místě starší dřevěné kaple a že je to jednoduchá jednolodní stavba zčásti obklopená hřbitovem (což není pravda). To je vše a navíc jen z jednoho zdroje - orlickehory.net
Další věc, která mě překvapila je absence snímků kostela. Když jsem se snažil najít nějaké obrázky na Googlu, tak jsem našel jen pár snímků. Buď to vyhledávač nenachází, nebo tento kostel lidi úplně přehlížejí
A tak něco málo snímků přidávám do internetového světa a uvidím časem, jak to je.


Říčky v Orlických Horách - kostel Nejsvětější Trojice 28.8.2013









Kousíček od kostela (nikoli zčásti obklopený) leží malý hřbitůvek

Říčky v Orlických Horách - hřbitov u kostela Nejsvětější Trojice 28.8.2013
















A to je ode mě z Říček vše. Doufám, že se vám to líbilo. 
Příště si trochu oddechneme od kostelů a půjdeme se taky kousek projít

18 komentářů:

  1. Tenhle kostel už není tak pěkný, jako ty předešlé (aspoň podle mého názoru), zato hřbitůvek má úžasné kouzlo.

    OdpovědětVymazat
  2. kostelík není na internetu asi z toho důvodu, že není tak zajímavý nebo navštěvovaný turisty. Takových míst je v republice hodně. když jsem navštívila oibec Hostouň na Domažlicku a fotila a fotila, protože obec má pro naši rodinu dost podstatný význam, mysleli si tamní obyvatelé, že jsem nějaká němka, která tam chce koupit dům (jak mi pak na nádraží sdělili). Prostě tam na turisty nejsou zvyklí.Je vidět, že kostelík je využíván farníky, ale asi jde zájem historie nevšímavě kolem něho.

    OdpovědětVymazat
  3. Kostel je sice zchátralý a oprýskaný, ale oceňuji, že neměl zatlučené dveře prkny, ale je otevřený a zdá se, že žije. A hřbitůvek za kamennou zídkou, je romantika sama. Za okny nám dnes prší, doma je šero, ale teplo a tak mě tato procházka kolem kostela přišla náramně vhod.

    OdpovědětVymazat
  4. [1]: Hanko máš pravdu,že to není všechno.S mým volným časem to budu ukazovat tak do Mikuláše

    OdpovědětVymazat
  5. [2]: Na tu raritku už se těším   

    OdpovědětVymazat
  6. [3]: Na opomíjené památky jsem zvyklý,ale tohle je rekreační obec a proto mě to překvapilo

    OdpovědětVymazat
  7. [4]: To jsem rád,že se Ti to líbilo

    OdpovědětVymazat
  8. [5]: Většina kostelů v okolí by si zasloužila opravu,ale pochybuji,že se tak v nejbližší stane

    OdpovědětVymazat
  9. No... Fotky jsou krásné, ale kostel by očividně potřeboval "menší" opravy - pak teprve by stál za to .

    OdpovědětVymazat
  10. Kostel není ani v seznamu Kostely a církevní stavby ČR na http://www.kostelycz.cz/kostely.htm

    OdpovědětVymazat
  11. [14]: Sice není v seznamu,ale stojí tam

    OdpovědětVymazat
  12. [5]:dnes již rekonstrujeme na hřbitovu márnici , ktera tu neni nikde vyfocená a kostel po rekonstrukci marnice take budeme rekonstruovat :)

    OdpovědětVymazat
  13. [11]: už se rekonstruje

    OdpovědětVymazat
  14. [16]: To je moc dobrá zpráva Děkuji za info

    OdpovědětVymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji