30. září 2013

Nebeská Rybná - hřbitov

Dnes vám chci ukázat pár záběrů poničeného hřbitova v Nebeské Rybné


Snažil jsem se najít nějaké informace o tomto hřbitově, ale nenašel jsem nic. Tedy kromě zprávy o tom, že byl hřbitov poničen pravděpodobně koncem loňského roku a asi nějakými nezletilci.

Hřbitov leží asi 200 metrů od kostela. Má zhruba kulatý tvar a není kolem něj ani žádné oplocení. Víc informací nemám, a tak vám jen ukážu fotografie, které jsem tam pořídil dne 28.8.2013



















Poničené náhrobky jsem nefotil, ale bylo jich tam docela dost, což je vidět i v pozadí některých snímků

A to je z Nebeské Rybné vše. Doufám, že se vám tato prohlídka líbila a že nemáte nic proti návštěvě dalších kostelů. Tento den jsem jich totiž ještě několik navštívil.
Příště budu pokračovat v Bělé u Liberka
Do té doby se mějte moc fajn


Edit: 22.10.2022 jsem hřbitov navštívil znovu. Pokusil jsem se splnit slib a najít konkrétní náhrobky jedné z místních rodin, což se mi bohužel nepovedlo. Ale během té návštěvy jsem pořídil spoustu (přesně 164) nových záběrů, které si můžete prohlédnout v galerii, která se nachází ZDE

17 komentářů:

  1. Pazoury bych sekala parchantům.....všem. Sprejerům, zlodějům, těmhle ničitelům.....

    OdpovědětVymazat
  2. Hřbitov to bude hodně starý, ale zdá se, že na něj ještě chodí pár lidí zavzpomínat. U některých náhrobků vidím lampičky a květiny. A protože mám ráda židovské hřbitovy pro jejich neokázalost, líbí se mi i tento, který už na svou okázalou slávu jen vzpomíná.

    OdpovědětVymazat
  3. [1]: Jo a navíc jsou mladiství,takže se nesmí zveřejňovat podrobnosti.Aby jim náhodou někdo nekřivdil     

    OdpovědětVymazat
  4. [2]: Máš pravdu,že tento hřbitov je navzdory svému stavu navštěvovaný.Oni tam jsou i novější náhrobky,ale ty jsem nefotil

    OdpovědětVymazat
  5. Nezletilcům i zletilcům, kteří toto tropí bych urazila pracky.

    OdpovědětVymazat
  6. Je zvláštní, že je tak daleko od kostela a že není oplocený. Zjevně tam ale pozůstalí chodí zapalovat svíčky a tráva je posekaná. Těm znuděným výrostkům bych napařila tresty v podobě tvrdé práce. Makali by až by se z nich kouřilo a vše, co poničili by dali do pořádku. jenže se často nezjistí, kdo to udělal.

    OdpovědětVymazat
  7. [5]: Já taky,ale až potom,co by to všechno opravili

    OdpovědětVymazat
  8. [6]: Podle mě tam bývala nějaká hřbitovní zeď,jen se časem ztratila

    OdpovědětVymazat
  9. hřbitovy mají zvláštní kouzlo...pěkné!

    OdpovědětVymazat
  10. [9]: Začínám tomu kouzlu podléhat   

    OdpovědětVymazat
  11. [6]:Hřbitov bude určitě v nejbližší době nějakým způsobem oplocen, je tam spoustu lidí, kteří to v NEBI dělají fakt dobře, takže se nebojte!

    OdpovědětVymazat
  12. V těchto dnech probíhá nová výsadba dřevin kolem hřbitova, náhrobky budou postupně opravovány,....hřbitov je krásný, má své kouzlo, přijeďte

    OdpovědětVymazat
  13. [13]: Letos se chystám opět do Orlických,takže se možná zajedu kouknout.Díky

    OdpovědětVymazat
  14. Kdyby si to museli odpracovat v podobe verejnych praci, tj.uklid toho co provedli, tak by si priste rozmysleli to nicit. Mladi se totiz prace boji. Nemyslim samozrejme vsechny, ale takoveto vejlupky, co delaji ruzne nekalosti.

    OdpovědětVymazat
  15. Přišla mi žádost o zveřejnění této zprávy. Snad na to někdo dokáže odpovědět:
    Dobry den, dakujem za uverejnenie krasnych nahrobkov. Zaujimalo by ma, ci zive kvety na hrobe Theresie Mader, rodena Letzel +1887 (krasny pomnik s kotvou) su od pribuznych alebo nejaka organizacia sa stara o hroby. Ide o pribuznu mojich americkych znamych, ktori hladaju pribuznych v Nebeskej Rybnej. Akekolvek informacie o rodine Franza Madera, nar. 1848 budu vitane. Vieme, ze rodina vlastnila mlyn, ktory sa dnes vola Olbrichov mlyn. Dakujem. Email: aoife07@ymail.com

    OdpovědětVymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji