16. září 2013

Zdobnice - kostel Dobrého Pastýře a hřbitov

Druhý den našeho pobytu v Orlických horách se počasí moc nespravilo. Pořád bylo zataženo a tak jsem zvolil variantu cestování autem. Navzdory upozornění, že mám v plánu strávit většinu dne popojížděním a návštěvou starých kostelů se ke mě přidali i všichni ostatní. Tak jsme vyrazili a první zastávkou byl barokní kostel Dobrého Pastýře ve Zdobnici


Tento kostel se nachází zhruba ve středu obce. V letech 1788 - 1789 ho postavil zedník Josef Schubert z Černíkovic, údajně podle návrhu Františka Kermera, žáka Kiliána Ignáce Dientzenhofera. Jedná se o jednolodní stavbu s trojboce uzavřeným presbytářem a hranolovou věží nad západním průčelím, vnitřní výmalba pochází z r. 1891, jejím autorem je J. Honěk z Nového Hrádku. Kostel spravuje Římskokatolická farnost Rokytnice v Orlických horách.
Kolem je hřbitov s chátrající hřbitovní zdí. Před vstupem na hřbitov stojí skupina 3 soch světců.
Toto jsou všechny informace, které se mě podařilo najít. Nalezl jsem je na : turistika.cz , hrady.cz , orlickehory.net

Zdobnice - kostel Krista Dobrého pastýře 28.8.2013










Zdobnice - hřbitov u kostela Krista Dobrého pastýře 28.8.2013












A to je ze Zdobnice vše. 
Doufám, že se vám tato prohlídka líbila.
Příště budu pokračovat dalším kostelem. Do té doby se mějte fajn a já se ozvu zase podle možností

21 komentářů:

  1. Kostel jsi nafotil nádherně, myslím, že líp by to už ani nešlo i to jeho oprýskání má kouzlo.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Díky moc, pochvala od Tebe těší dvakrát   

    OdpovědětVymazat
  3. To je zase výhoda auta, že se dá objíždět a popojíždět od místa k místu a tak poznat více. Panoráma kostela se ti povedlo opravdu výborně.

    OdpovědětVymazat
  4. Hm, takovou funkci můj malý digitálek nemá, aby si dokázal poct panorámkem. Fotky jsi pořídil bezvadný a to počasí se přesně hodilo ke kostelu a hřbitůvku. Pro takto pošmournou dovolenou, sis vybral to nejlepší téma k focení, jaké bylo možné.   

    OdpovědětVymazat
  5. Tady jsou všude hřbitovy plné německých náhrobků, však taky tu byla většina německého obyvatelstva. Je zajímavé že i v tom je vidět ten rozdíl mezi česým, tehdy o dost chudším a německým obyvatelstvem. Německé náhrobky jsou vždy ty nevětší a nejhonosnější z celých hřbitovů....

    OdpovědětVymazat
  6. No, chudák, taky pěkně oprýskaný.

    OdpovědětVymazat
  7. Ve špatném stavu nejsou jen hřbitovní zdi, ale i kostel.

    OdpovědětVymazat
  8. Svaté muže bych pojmenovala stejně jako Babs, takže už se shodneme dvě a bude to tedy nejspíš pravda.

    OdpovědětVymazat
  9. [4]: Můj kompakt to taky nezvládá.Fotil jsem tak,abych to mohl seskládat v počítači

    OdpovědětVymazat
  10. [5]: Ono na těchle zapomenutých hřbitovech byla drtivá většina hrobů německých

    OdpovědětVymazat
  11. [7]: Hodně těchle pohraničních kostelů bylo v podobném stavu

    OdpovědětVymazat
  12. [8]: Když jste se takhle shodli,tak to asi bude pravda,já v tomhle tápu.

    OdpovědětVymazat
  13. Další krásně zchátralý kostel, Patriku! Nové střechy si nevšímám, ta musí být, aby do kostela nezatékalo a nerozpadl se úplně.

    OdpovědětVymazat
  14. To je zvláštní název pro kostel, většinou jsou kostely zasvěceny nějakému svatému

    OdpovědětVymazat
  15. [15]: Tolerantní je slabé slovo.Jsou to moje zlatíčka

    OdpovědětVymazat
  16. [17]: To je moc dobře. Doufám, že to funguje i opačně!

    OdpovědětVymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji