9. září 2013

Potštejn - hřbitov u kostela sv.Marka

Dnes vám chci ukázat pár záběrů ze hřbitova u kostela sv. Marka


Jak jsem psal minule, tak kostel sv. Marka se stal kostelem hřbitovním a je tedy jasné, že v jeho blízkosti je hřbitov. Veškeré informace k tomuto hřbitovu, které se mě podařilo získat jsou, že plocha areálu je 4930 m2 a že na hřbitově kolem kostela je několik lidových náhrobků z 19. století, některé od zdejšího kameníka J. Mendlíka. Na hřbitově je k vidění klasicistní hrobka rodiny Dobřenských z 2. pol. 19. století, náhrobek J. A. Helferta s reliéfem O. Španiela a centrální kříž z roku 1847 (kamenný se sochou Krista).

Víc informací jsem jsem nenašel, tak už vám můžu jen ukázat pár obrázků co jsem nafotil

Potštejn - hřbitov u kostela sv. Marka 27.8.2013





Klasicistní hrobka rodiny Dobřenských z 2. pol. 19. století





Centrální kamenný kříž se sochou Krista z roku 1847










Na dalších fotografiích jsou některé z náhrobků, které mě zaujaly












A to je z této prohlídky vše.
Návštěva tohoto hřbitova ovšem ovlivnila celý zbytek mojí dovolené. Uvědomil jsem si, že takových zapomenutých kostelů a hřbitůvků je v okolí spousta a rozhodl jsem se, že některé navštívím a nafotím. Proto jsem letos vynechal zříceniny hradů a zaměřil jsem se právě na kostely. Většinu jsem jich navštívil již druhý den, ale to tak nějak vyplynulo z počasí, kdy bylo stále zataženo. Nějaké kostely jsem nafotil i za pěkného počasí, ale nebojte se, fotil jsem i jiné věci.
V závislosti na mém volném čase, vám vše ukážu. Tedy pokud vás to zajímá a přijdete se kouknout

25 komentářů:

  1. Zase v Orlických? Je tam krásně.Ten nový náhrobek se stromem a zvoničkou je originální a nezadá si se starými.

    OdpovědětVymazat
  2. Hřbitov je plný krásných starých náhrobků. Tehdy se spíše braly jako umělecké dílo. Dnes to jsou strohé žulové desky.

    OdpovědětVymazat
  3. Některé jsou skvěle propracované. Ovšem ten poslední vede! To je nádherná ukázka kamenické práce s těmi růžičkami a květy dokonale vypracovanými. Hrobka jak vidno je opravená a nenásleduje některé své jiné kamarádky, které se hroutí a nikdo je nechce opravovat. Tak na ty hřbitovy se těším. tedy aby to nevyznělo morbidně, ale mě k nim taky něco táhne už od dospívání, chodit mezi náhrobky a domýšlet příběhy těch lidí...

    OdpovědětVymazat
  4. Kdybych jako důkaz škaredého počasí neviděla na tvých fotkách to šedé nebe, nevěřila bych. Pořídil si krásně barevné a kvalitní snímky. Taky mě hřbitovy nevadí a ráda se jimi procházím. Když jde se mnou manžel, tak se baví tím, že si čte náhrobky a počítá si kdo v kolika letech odešel. Tuto zábavu ráda nemám, mě se líbí ten klid a kochám se květinami i zpěvem ptáčků.

    OdpovědětVymazat
  5. [1]: V Orlických je krásně a letos i docela vyšlo počasí

    OdpovědětVymazat
  6. [2]: Proč morbidní? Hřbitov je místo posledního odpočinku,tak proč neodpočívat na krásném a klidném místě

    OdpovědětVymazat
  7. [3]: Tak pár hřbitovů Ti ještě ukážu,ale takhle pěkný už myslím žádný není.Ale náhrobky jsem fotil docela dost,tak jsem zvědavý,jestli se Ti bude ještě některý líbit   

    OdpovědětVymazat
  8. [4]: Děkuji za pochvalu,dělal jsem co šlo

    OdpovědětVymazat
  9. Projít se starým hřbitovem, to miluju. Ani nevím proč.Procházka ve mně zanechá zvláštní pocity. Vzbuzuje úctu, někdy i radost. snad nad tím, že by byl dotyčný určitě rád, že i po těch mnoha letech sem někdo chodí vzpomínat.

    OdpovědětVymazat
  10. nádherný hřbitov! tiché, krásné procházení...nejhezčí je lebka

    OdpovědětVymazat
  11. [9]: Zajímavá otázka,ale odpověď neznám

    OdpovědětVymazat
  12. [10]: Myslel jsem si,že zrovna Tobě by se mohla líbit   

    OdpovědětVymazat
  13. To je nádherný hřbitov...tolik krásných, umělecky vyvedených starých náhrobků...Taky bychom se kochali...

    OdpovědětVymazat
  14. [13]: Ale hřbitov v Rejvízu je taky krásný,tedy jestli si to z Tvých fotek dobře pamatuji

    OdpovědětVymazat
  15. [14]: Pamatuješ si to dobře. Ale jak vidno, nádherných hřbitovů je v naší zemi zřejmě víc.

    OdpovědětVymazat
  16. [15]: A ještě víc je těch opuštěných nebo zanedbaných.Pár jsem jich teď viděl a nějaké obrázky tu budu ukazovat.Atmosféra na nich je ale nepopsatelná   

    OdpovědětVymazat
  17. Já vím, taky mám ráda staré hřbitovy. Právě jsem si vzpomněla na další zajímavý, je na Horní Hedeči.

    OdpovědětVymazat
  18. [17]: Dětské hřiště nad hroby....hmm,zvláštní pocit

    OdpovědětVymazat
  19. [18]: Dnešní děcka ho nemají. :) Ta už vůbec netuší, že si hrají na bývalém hřbitově. A mně se tam sedí na lavičce dobře. :) Je tam zvláštní klid.

    OdpovědětVymazat
  20. Staré hřbitovy mám moc ráda, Patriku, dýchá z nich takové zvláštní kouzlo. Jsem ráda, že ses zaměřil na kostely a hřbitovy.

    OdpovědětVymazat
  21. [20]: Hřbitovy jsem úplně ignoroval,až nedávno jsem začal navštěvovat židovské.Klasické hřbitovy jsem začal navštěvovat až letos

    OdpovědětVymazat
  22. [21]: Já hřbitovy zatím moc nefotím, ale to přijde.

    OdpovědětVymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji