11. prosince 2014

Další památky v Olešnici v Orlických horách 27.8.2014

Tentokrát vám chci ukázat snímky památek, které jsem pořídil na náměstí


Bohužel jsem nenalezl žádné informace, které bych mohl k těmto památkám přiložit a tak to tentokrát bude jen o pořízených snímcích

Kříž na náměstí v Olešnici v Orlických horách 27.8.2014









Kříž před kostelem v Olešnici v Orlických horách 27.8.2014





Socha sv. Jana Nepomuckého v Olešnici v Orlických horách 27.8.2014







Radnice v Olešnici v Orlických horách 27.8.2014


K budově radnice jsem nějaké informace našel, ale ty si nechám až na nějakou budoucí návštěvu. Památek je totiž v tomto městečku habaděj a tak se tam určitě ještě někdy pokusím podívat a trošku je zdokumentovat


A to je z mé letošní krátké návštěvy Olešnice v Orlických horách opravdu vše

8 komentářů:

  1. Radnice je dost netradiční stavba, nějak by se mi spíš hodila do nějakého velkého města, v takovém městečku navíc v horách působí dost zvláštně......

    OdpovědětVymazat
  2. Moc se mi líbí kříže, podle vzhledu jsou dost staré. Jestli dobře vidím, tak ten první bude mít brzy 300 let a druhý 200. Na druhém je ale ještě nějaké pozdější datum.

    OdpovědětVymazat
  3. Ani mě se ta radnice moc nelíbí, ta věž se k hranaté budově nějak nehodí, nebo nevím, co mi vadí. Ovšem ty kamenné kříže i socha jsou krásné a hlavně sokl od Jana Nepomuckého je pěkně zdobený.

    OdpovědětVymazat
  4. [1]: V nedávné době prošla rekonstrukcí,ale nevím,jestli ta nějak změnila vzhled.Původně to je barokní budova z 18.století   

    OdpovědětVymazat
  5. [2]: Máš pravdu,na prvním je letopočet 1718 a na druhém 1813.Těch 1889 je rok renovace   

    OdpovědětVymazat
  6. [3]: A přitom budova radnice ukrývá Utzův mechanický betlém,ke kterému jsem se ale nedostal.Byl jsem se radši podívat na ten kostel,ale holky na něm byli a moc se jim líbil.Tak třeba někdy příště se kouknu i tam   

    OdpovědětVymazat
  7. [5]: Dobré světlo bych potřebovala, Patriku, už dlouho jsem nic pořádného nevyfotila.

    OdpovědětVymazat
  8. [4]: Tak mě tedy moc barokně nepřipadá

    OdpovědětVymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji