12. prosince 2014

Peklo (Bartoňova útulna) 27.8.2014

Dnes vám chci představit Peklo, ale nemusíte mít strach, nejedná se o místo plné kotlů a síry. I když čerti tam jsou taky


Peklem se totiž nazývá půvabné hluboké údolí mezi Novým Městem nad Metují a Náchodem, jehož část o výměře téměř 320 ha při soutoku s Olešenkou byla v roce 1997 prohlášena přírodní rezervací, zejména k ochraně četných živočichů a hmyzu. Stejně tak se nazývá i dnešní cíl - výletní restaurace.
Ta vznikla při stejnojmenné osadě prvně jmenované v roce 1415. Starý mlýn, nazývaný Pekelec byl v roce 1912 přestavěn pro pana Bartoně, majitele novoměstského zámku podle návrhu architekta Dušana Jurkoviče na výletní restauraci s použitím prvků lidové architektury, která dobře zapadá do přírodní scenerie.
V roce 1923 byla údolím vybudována turistická stezka a chata se stala vyhledávaným cílem s občerstvením i možností ubytování.
Zdroj informací : www.peklo-nemecek.cz

Peklo (Bartoňova útulna) 27.8.2014










A co by to bylo za Peklo, kdyby v něm chyběl čert nebo další pohádkové postavy. Uvnitř jich je pěkná řádka, a já jich několik nafotil...
























Dřevěná skulptura čerta je i před restaurací. Autorem je řezbář a sochař Ivan Dědek Šmíd.

A protože se jedná o bývalý mlýn, nesmí chybět ani vodník



A to je pro dnešek vše. Doufám, že se vám i tato prohlídka líbila
Všechny moje snímky z tohoto místa najdete ZDE

9 komentářů:

  1. Jů, tam bylo krásně. Ta restaurace je nádherná stavba, líbí se mi spojení dřeva a bílé omítky, počasí k focení ti přálo a místo je to jak z pohádky. A pohádka pokračuje je uvnitř, tam je čertů a čertíků, že by se dalo říct, že se tam čerti ženili.   

    OdpovědětVymazat
  2. Prohlídka se mi opravdu líbila a moc, Patriku! Vůbec jsem netušila, že existuje tak krásné "Peklo". Tam bych se chtěla dostat, pro mě je to spíš ráj.

    OdpovědětVymazat
  3. [1]: Kdysi jsem někde slyšel,že čertů v různých podobách tam je víc jak sto   

    OdpovědětVymazat
  4. [2]: V téhle restauraci malé děti nezlobí     

    OdpovědětVymazat
  5. [3]: Máš pravdu,je to takový romantický koutek naší země.A to jsem ještě nenapsal,že na sousední louce se pásly kozy a v restauraci jsme si dali výborný oběd   

    OdpovědětVymazat
  6. [6]: Jůůů, tak to je úplně nejlepší, Patriku!   

    OdpovědětVymazat
  7. Většina pekelníků je spíš roztomilá než strašidelná! Ale ta restaurace je nádherná ukázka roubené stavby!

    OdpovědětVymazat
  8. [8]: Jurkovič z toho přímo čiší   

    OdpovědětVymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji