14. prosince 2014

Nové Město nad Metují 27.8.2014

Dnes vám chci ukázat pár snímků, které jsem pořídil v tomto krásném historickém městě


Nové Město nad Metují (něm. Neustadt an der Mettau) je město v okrese Náchod, v Královéhradeckém kraji na východě Čech. Bylo založeno v roce 1501 Janem Černčickým z Kácova. Centrum města leží na vysokém ostrohu obtékaném ze tří stran řekou Metují a je městskou památkovou rezervací.
Brzy po svém založení město roku 1526 vyhořelo. Většina domů na náměstí byla pak postavena podle jednotného plánu za Vojtěcha z Pernštejna v letech 1526-1548. Renesanční ráz historického jádra spolu s opevněním si město zachovalo do dnešních dob.
Náměstí je obdélník o rozměrech asi 140 x 60 m, ze tří stran s nepřerušeným podloubím. Některé domy byly sice v 18. a 19. století přestavěny, zachovávají však původní jednotný ráz i výšku.
Tolik informace, které jsem převzal z : cs.wikipedia.org

Samozřejmě největším turistickým lákadlem Nového Města nad Metují je zámek . Ovšem v době mé návštěvy se na věži prováděli nějaké práce a tak jsem ho tentokrát nefotil



Místo toho jsem se prošel po výše zmiňovaném náměstí












Místo zámku jsem si za hlavní cíl zvolil jiný objekt a to kostel Nejsvětější Trojice, který podrobněji představím v následujícím článku



Fotek samotného kostela jsem pořídil docela dost, takže už teď vám ukáži dvě památky, které se nachází přímo u něj.

Kříž u kostela Nejsvětější Trojice v Novém Městě nad Metují 27.8.2014





Socha sv. Jakuba Většího u kostela Nejsvětější Trojice v Novém Městě nad Metují 27.8.2014




A to je pro tentokrát vše. Příště vám podrobněji představím kostel Nejsvětější Trojice v Novém Městě nad Metují

6 komentářů:

  1. Ta fronta bílých domů s červenobílým podloubím je asi z náměstí nejznámější a nejfotografovanější část

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: To jo,ale mě tam zrovna překážel ten veliký stan

    OdpovědětVymazat
  3. Tohle město, vlastně spíš náměstí, trochu znám, Patriku, před rokem jsme tam fotili večerní snímky.

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: Na lešení kolem vybraných objektů jsem měl na této dovolené opravdu štěstí.Ale ono to není jen na této dovolené,setkávám se s tím poměrně často.Na focení je to špatné,ale pro památky jen dobře   

    OdpovědětVymazat
  5. [4]: Na všechno přikyvuju, Patriku.   

    OdpovědětVymazat
  6. Pěkné náměstí se zajímavými budovami.

    OdpovědětVymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji