8. prosince 2014

Kostel sv. Maří Magdalény v Olešnici v Orlických horách 27.8.2014

Dnes vám chci představit další z pohraničních kostelů


Najít nějaké informace o tomto kostele nebylo úplně jednoduché. Všude se totiž píše jen to samé, to co uvádí cs.wikipedia.org
Kostel svaté Máří Magdaleny je římskokatolický filiální kostel v obci Olešnice v Orlických horách, na vrcholu kopce nad náměstím. Ke kostelu je zajímavý přístup krytým schodištěm. Je chráněn jako kulturní památka České republiky.
Barokní kostel z roku 1705, postavený Kašparem Klinkertem z Kladské Bystřice, stojí na místě původního dřevěného kostelíku z 15. století. Roku 1861 byl postaven znovu po požáru.

Víc informací jsem na internetu nenašel, což je podle mě škoda, protože tento kostel by si větší pozornost určitě zasloužil. No, posuďte sami

Olešnice v Orlických horách - Kostel sv. Maří Magdalény 27.8.2014































A to je asi tak vše, co jsem z tohoto kostela pořídil.
Příště vám představím ještě pár dalších památek, které jsem nafotil v Olešnici v O.h.

12 komentářů:

  1. Chudák "plesnivej" .... to je ten kousek před Neratovem, že jo? Párkrát už jsme okolo něj taky jeli a až teprve teď na těch fotkách jsem si všimla toho krytého schodiště.....

    OdpovědětVymazat
  2. Vendy mě rozesmála trefným postřehem, ten kostelík by novou fasádu potřeboval jako sůl, ale jinak je hezký a to přístupové schodiště je hodně neobvyklé.

    OdpovědětVymazat
  3. První snímek je úžasný, kostel zasazený do horské krajiny, to je fakt nádhera, Patriku! Jenom jsi mohl nechat vpředu o kousek víc louky.

    OdpovědětVymazat
  4. Uvnitř kostelík vypadá pěkně. A snad se někdy dočká i nového venkovního kabátku ;). Pěkně nafoceno! :)

    OdpovědětVymazat
  5. [1]: Ne Vendy,tento kostel stojí na návší kousíček od náměstí v Olešnici v O.h.

    OdpovědětVymazat
  6. [5]: Aha! Oni vypadají docela podobně .....

    OdpovědětVymazat
  7. [2]: To schodiště je určitě hodně praktické v zimě. Nemusí tam odhrnovat sníh   

    OdpovědětVymazat
  8. [3]: Ta první fotka je panoramatická a víc se mi tam toho nevešlo

    OdpovědětVymazat
  9. [8]: Aha, dík za objasnění, Patriku.

    OdpovědětVymazat
  10. [10]: Já vím,však jsem jich už Tebe spousty viděl   

    OdpovědětVymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji