24. března 2015

Koniklece na Kamenném vrchu v Brně 23.3.2015

Dnes vám chci ukázat, co jsem nafotil v přírodní rezervaci Kamenný vrch v Brně



Přímo nad brněnským sídlištěm Kamenný vrch se nachází stejnojmenná přírodní rezervace, která je ojedinělá tím, že je zde k vidění největší populace koniklece velkokvětého v Evropě. A protože se tato rostlina na jiných kontinentech nenachází je to tím pádem i prvenství světové. Počet trsů koniklece velkokvětého se v této lokalitě odhaduje až na 55 tisíc.
Jejich okvětní lístky mají bohatou škálu odstínů a to od tónů modré, přes nafialovělou a fialovou až po světle růžovou. Celá rostlina je pokrytá bělavými chloupky a kalich je plný zlatožlutých tyčinek. Koniklec patří na seznam přísně chráněných druhů rostlin a díky tomu, že někdy bývá označován i jako posel jara, rozhodl jsem se, že se jej pokusím nafotit.
Ti, co mě znají déle už vědí, že na kytičky mě neužije a s výjimkou jedné loňské sady snímků růží jsem kytky nikdy nefotil, ale všechno bývá jednou poprvé. Takže...., tady je výsledek mého snažení a doufám, že se vám to bude líbit


Koniklece na Kamenném vrchu v Brně 23.3.2015





















































A to je z dnešního výběru vše. Pokud se vám tyto snímky líbí, tak další můžete najít v galerii, která se nachází ZDE.


P.S.: V pondělí 23.3.2015 nebyla většina konikleců rozkvetlá, takže se letos pokusím ještě nějaké jejich snímky pořídit. Ale to záleží na hodně okolnostech, které nejsem úplně schopný ovlivnit

25 komentářů:

  1. Teda - to čumím - jinak se to nedá říct. A hned jsem poslala odkaz mým holkám do Brna.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Tak to jsem rád a doufám, že se jim tam bude líbit   

    OdpovědětVymazat
  3. Plyšový kytky! Jéžiš, to je paráda! To bych taky chtěla někdy navštívit takovou nádheru. Hanka měla taky koniklece, ze Špilberku, ale ne brněnského ale někde tam od nich. Ale ty máš přímo echt brněnský   

    OdpovědětVymazat
  4. No páni kluci, to je krása. Koniklece znám jen ze zahrádek a jejich skalek, vidět toto ve volné přírodě a v takovém množství musí být zážitek za všechny peníze. A dokonce na některých vidím i kapičky rosy, tak na to už nemám slov.   

    OdpovědětVymazat
  5. Mě na kytičky zase užije! Tohle je krása! Koniklec jsem ve volné přírodě nikdy neviděla, vždy jen na zahrádkách.

    OdpovědětVymazat
  6. Fotky se ti moc povedly. Jsou úžasné.

    OdpovědětVymazat
  7. No to je nádhera! To je pecka! :) Tam bych se vyřádila - to musela být radost...tohle fotit..:). Krásné fotografie - jako vždy! :)

    OdpovědětVymazat
  8. [3]: Ty Hančiny fotky jsem viděl a byla to paráda.Chtěl jsem to vidět i na vlastní oči a tak jsem zajel někam kde je toho hodně.V malém počtu bych to mohl přehlédnout       

    OdpovědětVymazat
  9. [4]: Kapičky tam jsou proto, že v noci mrzlo a já tam byl v době, kdy už to tálo

    OdpovědětVymazat
  10. [5]: Když jsem hledal informace k článku tak jsem se dočetl, že koniklece jsou poměrně vzácné a vyskytují se jen na určitých lokalitách.Mám štěstí,že jedna z nich je docela blízko

    OdpovědětVymazat
  11. [6]: Už dřív jsem viděl fotky na kterých byla ta louka úplně posetá konikleci.Chtěl jsem to vidět mockrát,ale pokaždé jsem to prošvihnul.Až letos se zadařilo   

    OdpovědětVymazat
  12. [8]: Je to krásná podívaná a fotografové se tam opravdu můžou pěkně vyřádit.Já něco podobného fotil poprvé a nevěděl jsem jak na to,ale musím říct,že se mě to docela líbilo.Jen jsem neměl vhodné oblečení,ale příště už budu chytřejší   

    OdpovědětVymazat
  13. Úžasné, u nás si můžeme nechat jen snít, asi jim vyhovuje tamější složení půdy. My měli v předzahrádce jednu rostlinku, ale asi vzala za své.

    OdpovědětVymazat
  14. To je překrásné. Líbí se mi, jak všude po republice jsou rezervace s nějakými kytičkami a rostlinami. Louky bledulí, louky šafránu, koniklece.....

    OdpovědětVymazat
  15. [15]: Tyto rostlinky potřebují specifické prostředí a proto se jim daří jen málokde   

    OdpovědětVymazat
  16. [16]: Je to u nás ale krásně,co? Stačí se jen pořádně koukat   

    OdpovědětVymazat
  17. My tuto louku máme od domu pár zastávek trolejbusem a letos jsme tam ještě nebyli. Pod svícnem tma. Zeď už asi budou hodně odkvetlé.

    OdpovědětVymazat
  18. [19]: To si nemyslím,protože teď není počasí nějak moc slunečné a v pondělí, když jsem tohle fotil tam byla spousta rostlin ještě v počátečním vývoji.Pokud to počasí dovolí,tak bych se tam určitě vypravil   

    OdpovědětVymazat
  19. Páni, to je konikleců, Patriku!

    OdpovědětVymazat
  20. [21]: Na Tvoje večerní fotky to nemá,ale děkuji.Od Tebe mě to těší dvakrát   

    OdpovědětVymazat
  21. [22]: To bych tedy neřekla, Patriku!

    OdpovědětVymazat
  22. [23]: Kdyby jsi nezveřejnila ty svoje podvečerní snímky konikleců,tak bych to asi takhle nenafotil   

    OdpovědětVymazat
  23. [24]: Tomu nevěřím ani náhodou, Patriku!

    OdpovědětVymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji