25. března 2015

Krajina z Žerotínského vrchu u Nikolčic 16.3.2015

Dnes jsem si pro vás připravil pár snímků, ve kterých nejde až tak o krajinu, ale spíše o to, co dokáže vykouzlit denní světlo. I když ta krajina má taky něco do sebe


Ten den byla hodně proměnlivá oblačnost a když jsem se po práci dostal k tomu, že bych mohl nafotit nějakou krajinku, tak to vypadalo, že budu mít zase smůlu. K zemi se snesl silný opar a sluníčko zalezlo do mraků, takže na focení to nevypadalo.
Ale říkal jsem si, že když už mám tu volnou chvilku, tak se alespoň podívám na nějaká místa, kde jsem ještě s foťákem nebyl. Vyrazil jsem autem jen tak podle pocitu a ten mě dovedl na kopec nad obcí Nikolčice (okr.Břeclav), který se jmenuje Žerotínský vrch. Kromě toho, že leží v nadmořské výšce 381 metrů jsem o něm žádné informace nenašel, ale to snad nebude na vadu.

Mě šlo jen o místo s nějakým výhledem do kraje a ten tu je. Ale podmínky byly opravdu špatné, a tak jsem si myslel, že tady žádné zajímavé záběry pořídím. Jenže pak začalo sluníčko vykukovat z mraků a najednou se udělalo krásně zvláštně. Opar v údolí dostal žlutozelený nádech a jeden zajímavý kout hned stál za vyfocení! Trvalo to ale jen pár okamžiků...

Krajina z Žerotínského vrchu u Nikolčic 16.3.2015
















25 komentářů:

  1. To žlutavý světlíško bylo docela zajímavé

    OdpovědětVymazat
  2. To jsou vinice? Je to jak nalinkovaný podle pravítka a pěkně do pravejch úhlů

    OdpovědětVymazat
  3. Krásné, ta chvilková hra barev je kouzelná, až se věřit nechce, že fotky jsou z jednoho dne.

    OdpovědětVymazat
  4. Tý jo Patriku, stál jsi v ten správný okamžik na správném místě, ta škvíra v mracích a svítící sluníčko přišly, jak na objednávku. Nakonec se ten tvůj výjezd do přírody vyplatil a to nám ještě slibuješ další fota z jiného místa.   

    OdpovědětVymazat
  5. [1]: Byla jsem poučena, že se říká vinohrad, ne vinice.

    OdpovědětVymazat
  6. [5]: Tak všude jinde ve světě mají vinice jen u nás vinohrady..... no jo musíme mít vždycky něco extra   

    OdpovědětVymazat
  7. někdo nahoře ti dal šanci, vyfotit tu nádheru v krásném slunci a nasvítil ti krajinu parádně. Ten zbarvený opar dává fotkám parádní atmosféru.

    OdpovědětVymazat
  8. [6]: No, mě jednou nějaký Moravák říkal, že vinohrad je to spárvně Moravsky, a že vinice říkají Pražáci.

    OdpovědětVymazat
  9. [8]: Tak to budu klidně dál Pražák! A budu si říkat vinice klíďo dál !   

    OdpovědětVymazat
  10. [6]: Nemáš pravdu děvče. Tady se taky říká Weinberg/e, což doslova znamená vinohrad/y. Je mi to v podstatě jedno, ale má to asi původ v tom, kde vinná réva roste, když je to ve svazích s 80% stoupáním, je to vinohrad ale ono vůbec se víno pěstuje v kopcích, takže vinohrad.   

    OdpovědětVymazat
  11. [10]:Ať tak nebo tak hlavně že finální výrobek se dá pít!   

    OdpovědětVymazat
  12. [1]: To víš,na Moravě se pro vinohrady využívá každá volná plocha   

    OdpovědětVymazat
  13. [3]: A je to rozdíl jen pár minut   

    OdpovědětVymazat
  14. [2]: Byl to jen okamžik,ale stál za to

    OdpovědětVymazat
  15. [4]: Měl jsem zase jednou štěstí   

    OdpovědětVymazat
  16. [5]: Jižní Morava má krásná zákoutí a nemusí to být jen na Pálavě   

    OdpovědětVymazat
  17. [7]: A jsem za tu možnost moc rád

    OdpovědětVymazat
  18. [8]: [9]: [10]: Pokud já vím, tak vinice se říká v Čechách a vinohrad na Moravě. Vždy je to pozemek, na kterém se pěstuje vinná réva.Na Moravě jsou tyto pozemky většinou na původně kamenitých svazích a ty kameny se postupně odnášely na okraje,kde časem vytvořily valy,která z dálky vypadají jako hradby.Proto ten výraz vinohrad   

    OdpovědětVymazat
  19. Zajímavé jsou ty pravidelné obrazce na posledních fotografiích. Hned z prvního snímku to trochu vypadalo jako kráter.

    OdpovědětVymazat
  20. [21]: Je to zajímavý kout a při dobrém světle se tam dají udělat moc pěkné záběry   

    OdpovědětVymazat
  21. Zas tak špatné podmínky na focení nebyly, Patriku, znám mnohem horší.

    OdpovědětVymazat
  22. [24]: To mi tedy hodně lichotíš, Patriku, tvoje krajiny jsou nádherné, až někdy pukám závistí!   

    OdpovědětVymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji