28. března 2015

Moutnice - kostel sv. Jiljí

Dnes vám chci představit dominantu obce Moutnice, která se nachází asi 21 km jihovýchodně od Brna.


Kostel sv. Jiljí se nachází v jižním cípu Moutnic, na jakési terénní vlně, nalevo od silnice II/380, protínající obec ve směru od Brna na Hodonín.
Poprvé je kostel připomínán v roce 1298. Jádro kostela je pozdně románské, zachovány jsou obvodové zdi lodi a část zdi presbytáře. Ve druhé polovině 14. století byl goticky upraven, bylo postaveno nové polygonální kněžiště a také věž na jižní straně lodi. Sakristie byla zřejmě přistavěna v roce 1697. K výrazným úpravám došlo v roce 1867, kdy byl kostel zvětšen vybudováním nového krátkého trojlodí v eklektickém stylu, které navazuje na západní konec původní lodi. Ve 20. století byla sakristie opatřena lucernou a byl do ní přenesen zvon z věže.
Tento římskokatolický chrám je farním kostelem moutnické farnosti a je chráněn jako kulturní památka České republiky.
Informace jsem čerpal z : cs.wikipedia.org a www.hrady.cz


Interiér kostela je přístupný při bohoslužbách nebo v době koncertů, ale v tento čas jsem tam bohužel nebyl. Zato jsem tam byl za slunečného dne.
Snad se vám pořízené záběry budou líbit

Moutnice - kostel sv. Jiljí


















A to je z dnešního výběru vše.

Všechny moje snímky kostela sv. Jiljí v Moutnici najdete v galerii, která se nachází ZDE.

14 komentářů:

  1. To byl Patriky prima nápad, dát hned za denními snímky ty noční. Zprvu se mi skoro víc líbily ty pod modrou oblohou, ale ty noční záběry kostela přes hřbitovní řadu křížů, nakonec u mě vyhrály. Je to jak kulisa z filmového hororu a já bych čekala za každým rohem bubáka.   

    OdpovědětVymazat
  2. Porovnávačky jsou skvělý nápad. Kostel má hodně zvláštní dispozici s věží uprostřed.

    OdpovědětVymazat
  3. Kostel je to monumentální a ty záběry moc hezké. Taky u mne zabodovaly spíš ty noční, takové tajemné, podporující fantazii.

    OdpovědětVymazat
  4. [1]: To jsem rád, že se Ti toto porovnávací představení líbilo

    OdpovědětVymazat
  5. [2]: Mám nafocené ještě další kostely ve dne i v noci,ale už to není zabrané ze stejných míst.Něco z toho ještě zveřejním   

    OdpovědětVymazat
  6. [3]: Noční focení má svoje kouzlo a někdy se to promítne i do těch snímků.Díky

    OdpovědětVymazat
  7. Kostel mi přijde neobvyklý s hlavním vchodem uprostřed a ještě zvláštˇ zvoničkou, která teda alespoń u mne víc upoutala za tmy ovětleností. Hezký je taky hřbitov za kostelem, který je asi staršího data, náhrobky s kříži se už dnes tak často nevyskytují, nebo ano? Pěkné porovnání, některé detaily jsou hezčí při denním světle a jiné zase večer. Pěkné je i to sousoší.

    OdpovědětVymazat
  8. [7]: Tady na Moravě jsou náhrobky většinou jednoduché,bez velkého zdobení,ale kříže se používají pořád.Pro to malé zdobení taky moravské hřbitovy fotím málokdy,ale jakmile se dostanu do Čech,nejlépe do podhůří,tak to fotím jako blázen.Tam bývají úplná umělecká díla

    OdpovědětVymazat
  9. Moc hezky sestavený článek. vždy fotka ve dne a tatáž večer. Kostel si tuhle prezentaci zaslouží. je to hezká stavba.

    OdpovědětVymazat
  10. [9]: Díky moc.Jsem rád,že se Ti líbí

    OdpovědětVymazat
  11. Fotky jsou parádní a máš je z celého dne. Ani večerní sis nenechal ujít.

    OdpovědětVymazat
  12. [11]: První byly ty fotky noční,ale přišlo mě divné ukazovat jen kostel v noci a tak jsem tam zajel ještě ve dne   

    OdpovědětVymazat
  13. Krásný, pěkně opravený, kostel, Patriku.

    OdpovědětVymazat
  14. [13]: Jsem rád,že se Ti to líbí

    OdpovědětVymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji