31. března 2015

Motýli v březnu 2015

Dnes vám chci ukázat, jaké motýlky se mi podařilo zachytit v průběhu března 2015



Kdyby mě někdo před dvěma roky řekl, že budu fotit motýly, tak bych si o něm myslel, že je blázen, ale stalo se.
Kdyby mě někdo před dvěma týdny řekl, že už v březnu nafotím nějaké motýly, tak bych si o něm myslel, že je to blázen, ale stalo se.
Když jsem někomu před dvěma dny říkal, že už teď jezdím fotit motýly, tak si o mě myslel, že jsem blázen, ale....

V průběhu měsíce března se mě povedlo některé první motýlky skutečně nafotit. Jednalo se o různé druhy baboček a ty první jsem zachytil na kopci u Těšan už 17.3.2015. Jednalo se o babočky kopřivové

Babočka kopřivová 17.3.2015 u Těšan







Na dalšího motýla jsem narazil 20.3.2015 v mandloňovém sadu u Hustopečí a jednalo se o babočku paví oko.

Babočka paví oko 20.3.2015 u Hustopečí



Povzbuzen těmito úlovky jsem se pokusil nafotit i jiné druhy a vybral jsem si k tomu naučnou stezku, která vede v okolí Ždánic a jmenuje se příhodně Motýlí ráj. Jak jsem si vyhledal na internetu, tak se zde vykytuje celá polovina druhů našich motýlů. Mezi 84 druhy denních motýlů tu nechybí otakárci, bělásci, žluťásci, ostruháčci, modrásci, ohniváčci, batolci, babočky, perleťovci, hnědásci, okáči, soumračníci a vřetenušky.
Ovšem odpoledne 23.3.2015 jsem tu narazil jen na tři druhy a to na babočku paví oko, babočku kopřivovou a babočku bílé C. Ale říkám si, že na březen je i tohle paráda. Určitě tam zajedu ještě několikrát a tak se třeba někdy příště zadaří víc.

Babočka paví oko 23.3.2015 u Ždánic





Babočka kopřivová 23.3.2015 u Ždánic








Babočka bílé C 23.3.2015 u Ždánic





A to je z letošních březnových motýlů vše.

Nejsem žádný odborník a motýlům vůbec nerozumím, ale moc se mě líbí, jak si poletují v kraji. Navíc mě jejich focení baví a parádně si u toho zarelaxuji, takže se jejich zvěčňování budu věnovat i nadále.

P.S.: Je docela možné, že se v určování druhů dopustím nějakého omylu. Pokud k tomu dojde, budu moc rád za upozornění


Edit: v roce 2023 jsem pro všechny výsledky svých pozorování motýlů založil samostatné stránky VÝPRAVY ZA MOTÝLY, které se nachází ZDE.

15 komentářů:

  1. Já zatím viděla jen kopřivovou babočku, a žluťáska řešetlákového. Céčko mne opravdu překvapilo.

    OdpovědětVymazat
  2. Mám motýly moc ráda - líbí se jejich lehkost, jak tancují z květu na květ Já jsem viděla 2 babočky a říkala jsem si, že jsou venku nějak brzy.

    OdpovědětVymazat
  3. Babočku "C" neznám a je moc pěkná. Doufám, že si motýlci našli nějaké teplé a suché závětří, počasí posledních dní jim nepřeje a přát zatím ani nemá.

    OdpovědětVymazat
  4. Patriku, motýly jsi nafotil parádně.

    OdpovědětVymazat
  5. [1]: Tak já zatím jen ty babočky,ale jsem zvědavý až nafotím jiný druh,jak budu poznávat co to je! Já se svými neznalostmi fauny i flory       

    OdpovědětVymazat
  6. [2]: Někde jsem četl,že motýl přečká zimu v jakémkli stádiu vývoje,takže je prý možné narazit na motýla i na sněhu

    OdpovědětVymazat
  7. [3]: Určitě o té změně počasí věděli dřív než mi a našli si pěkný a útulný domeček   

    OdpovědětVymazat
  8. [4]: Četl jsem,že se tito motýli vyskytují i v nadmořských výškách okolo 2000 m. A prý jsou běžní a žijí na okrajích lesa,což asi bude pravda,protože tuhle babočku jsem přesně na takovém místě nafotil   

    OdpovědětVymazat
  9. Krásné záběry, a pěkně pózují.

    OdpovědětVymazat
  10. Ta babočka paví oko je královnou mezi motýly. Že už teď jsou k vidění, je pro mě také překvapení.

    OdpovědětVymazat
  11. [11]: Všichni tito motýli přečkali zimu v dospělém stádiu vývoje,tak počítám,že ochlazení posledních dní přečkali v pohodě   

    OdpovědětVymazat
  12. Bílé C je skvělý úlovek, Patriku!

    OdpovědětVymazat
  13. [13]: Vážně tak málo? Já na ni narazil už podruhé a to si motýlů všímám teprve od loňska.Asi to bude tím,že se pohybuji v jiném kraji

    OdpovědětVymazat
  14. [14]: U nás se asi moc nevyskytují, Patriku.

    OdpovědětVymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji