2. dubna 2015

Koniklece na Kamenném vrchu v Brně 1.4.2015

Ve středu 1.4.2015 jsem se opět dostal k focení konikleců na Kamenném vrchu v Brně



Jak jsem psal v prvním článku z 23.3.2015, tak přírodní rezervace Kamenný vrch je vzácná tím, že se zde vyskytuje největší populace koniklece velkokvětého na světě (asi 55 000 trsů). Když se většina květin dostane do fáze květu, tak na zemi vytvoří krásně barevný koberec, který může vypadat i takto:


Dále jsem psal, že se rezervace nachází přímo nad stejnojmenným sídlištěm. Co přesně znamená přímo nad sídlištěm vám asi nejlépe mohu ukázat na následujícím snímku:

Další věc, o které jsem psal v prvním příspěvku bylo to, že s focením rostlin nemám žádné zkušenosti, ale že se pokusím ještě jednou o zachycení konikleců v květu. Tak i o to jsem se pokusil, ale neměl jsem zrovna nejlepší podmínky. Následující snímky jsem pořizoval mezi sněhovými přeháňkami, za silného větru a špatného světla. Ovšem kdyby bylo krásně, tak bych se tam nedostal vůbec, protože bych musel déle pracovat. Takhle mě po několikanásobném promočení bylo vcelku jedno, jestli si v těch montérkách lehám na mokrou zem a proto jsem mohl fotit jak jsem chtěl. Doufám, že se vám to bude líbit

Koniklece na Kamenném vrchu v Brně 1.4.2015


























A to si myslím pro dnešek stačí.
Snímků jsem pořídil samozřejmě daleko víc, ale hodně jsem jich vymazal a do galerie nakonec uložil "jen" 48 kousků. Pokud by někoho zajímalo jak vypadají, tak stačí kliknout ZDE.

Doufám, že se vám moje snímky líbily. Slibuji, že pro letošek je to opravdu naposledy, co jsem koniklece fotil

20 komentářů:

  1. Ještě že si bolševik neusmyslel stavět sídliště o kus dál..... jsou překrásné! A ty kapičky na těch plyšácích jsou jako malé briliantky

    OdpovědětVymazat
  2. No vážně na jednom snímku vidím paneláky. V tom případě musím pochválit jejich obyvatele, že koniklecovou louku nevyplenili a nechali rostlinky žít a kvést. Je to nádhera.

    OdpovědětVymazat
  3. Nádhera! Nikdy jsem nic takového na vlastní oči neviděla a nejspíš ani neuvídím.

    OdpovědětVymazat
  4. [1]: Bohužel kapičky líp zachytit neumím

    OdpovědětVymazat
  5. [2]: Tu fotku s panelákem jsem pořídil právě kvůli názornosti o vzdálenosti sídliště

    OdpovědětVymazat
  6. [3]: To bys musel zajet do Brna,protože jinde toho tolik není   

    OdpovědětVymazat
  7. To je nádherná úroda. Opravdu překrásné.

    OdpovědětVymazat
  8. Pátá fotka odspodu je přímo úžasnááááá. Taky mě těší, že lidé ze sídliště   tuto krásu nechávají tak, jak je. Při focení jsem ještě teda neležela.   

    OdpovědětVymazat
  9. [8]: Děkuji A to jsi to měla vidět,když se okolo válel sníh !   

    OdpovědětVymazat
  10. [9]: To by jsi se divila v jakých pozicích někdy pořizuji svoje záběry! To ležení je ještě příjemné       

    OdpovědětVymazat
  11. Krásné místo a máme ho za humny

    OdpovědětVymazat
  12. [12]: Podle toho,co jsem dneska zaslechl, tak už je po parádě

    OdpovědětVymazat
  13. Nádhera! Jsou to úchvatné fotky - paráda..:). U nás koniklece nemám a kdo ví, jestli je někdy někde potkám. Musí to být nádhera..vidět je ve volné přírodě. Fotila bych jako o život :)).

    OdpovědětVymazat
  14. [14]: Je to krásná podívaná a to říkám já,který si na kytičky moc nepotrpí!   

    OdpovědětVymazat
  15. Tak velké množství konikleců jsem v životě neviděla, Patriku!

    OdpovědětVymazat
  16. [15]: Povedlo se ti to naprosto skvěle, je to fakt nádhera..:). Já tady u nás s bídou našla sněženky a sasanky a teprve teď se objevil podběl. U nás je prostě chladněji, no. Te´d se ale dělá krásně a už se moc těším na rozkvetlé stromy..:).

    OdpovědětVymazat
  17. [16]: Tak já to příští rok zkusím ohlídat a dám Ti vědět   

    OdpovědětVymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji