22. února 2017

Rozhledna Chocholík 7.1.2017

Dnes vás chci pozvat na krátkou prohlídku této rozhledny



Jak jsem psal v minulém příspěvku, tak ráno 7.1.2017 bylo v našem kraji opravdu mrazivé. Teploměr ukazoval - 23 stupňů, ale byla krásně čistá obloha a já se proto rozhodl, že se podívám na rozhlednu Chocholík, která stojí v blízkosti obce Drnovice. Někomu se může zdát, že to byl bláznivý nápad, ale ve skutečnosti tomu tak nebylo. Oblečení jsem měl dobré a za takového mrazu cesta ubíhala jako nic .

Nechci zde sálodlouze rozhlednu popisovat, ale některé údaje přeci jen uvedu. A to ty, které jsem čerpal ze stránek: www.drahanska-vrchovina.cz
" Rozhledna stojí od roku 2010 (slavnostní otevření proběhlo 1. května 2011) na kopci Chocholík, cca 1,5 km severozápadně od Drnovic v nadmořské výšce 366,5 m.n.m. Rozhledna je volně přístupná, má ocelovou konstrukci, která je vysoká 26 m. Má 144 schodů, výška vyhlídkové plošiny je 23 m. Přístup k rozhledně je možný pouze pěšky nebo na kole. Po zpevněné cestě od hřbitova (nad kostelem) je to asi 1,6 km
Kopec Chocholík je okrajovou součástí Drahanské vrchoviny, jejíchž panoramata jsou pozorovatelná severním, západním a jihozápadním směrem. Při pohledu na jihozápad můžeme spatřit Pálavu, na jihu Ždánický les a jihovýchodně Chřiby. Dominantní pohled poskytuje východ, kde jsou Hostýnské vrchy a při dobrých podmínkách je možné vidět pouhým okem baziliku na Svatém Hostýnu. Jen někdy se na severovýchodě objeví pohoří Beskydy a pamětníci tvrdí, že z Chocholíku je možno spatřit i vrcholky rakouských Alp. "

Ačkoli jsem v úvodu psal, že byla krásně čistá obloha, tak viditelnost kvůli mrazu dobrá nebyla.
A nejhezčí pohledy jsou východním směrem, což také nesvědčí ranní návštěvě.
Ale když už jsem tu byl, tak jsem samozřejmě fotil. 

Rozhledna Chocholík 7.1.2017




























A to by bylo od Chocholíku i Drnovic protentokrát vše. Doufám, že se vám alespoň nějaký pohled líbil

Všechny (i starší) snímky této rozhledna najdete uložené v galerii, které se nachází ZDE .


P.S: druhý den jsem jel opět s kamarádkou do nemocnice a něco málo jsem nafotil v samotném Vyškově, ale to vám ukáži zase až příště

17 komentářů:

  1. Opět rozhledna, na kterou bych se bála vylézt díky tomu průhledu pod nohama. Možná tak do půlky a dál ani náhodou. Ale cesta k ní a rozhledy z ní jsou parádní.

    OdpovědětVymazat
  2. Patriku, vůbec to nebyl špatný nápad. Tyhle mrazivé procházky miluji. Mráz štípe do tváří, pod nohama to křupe, pohled do krajiny úžasný. Z prvního snímku z rozhledny se mi udělalo ouvej, pořádná výška! Ale další rozhlédnutí do kraje - úžasné.     

    OdpovědětVymazat
  3. Tedy z těch fotek ten mráz čiší na hony.....škoda že tady u nás je jediná rozhledna po ruce a ta je hlídaná. To bych si snad i přivstala a šla z ní ten východ fotit..... A tak brzy ráno by tam obsluha nebyla

    OdpovědětVymazat
  4. Ta rozhledna z dálky vypadá, jako by byla postavená ze sirek. Ta se musí ve větru pěkně kývat. Jako ta na Smrku v Jizerkách, tam by jeden dostal mořskou nemoc.

    OdpovědětVymazat
  5. Letošní leden byl po dlouhé době opravdu zimní s mrazem a sněhem, jak se na zimu patří. Z tvých fotek na mě ten chlad úplně dýchá, ale jsou nádherné. Výšky také zrovna nemusím, ale toto schodiště se zdá být bytelné, s pevným zábradlím se sítí, tak si myslím, že bych ten výstup taky dala.   

    OdpovědětVymazat
  6. Nááádherná zima, prima výhledy. Tohle mokré a blátivé počasí, které tento týden panuje, vůbec nemusím.

    OdpovědětVymazat
  7. Patriku, asi bych měla trochu problém vylézt po schodech, skrz které je vidět dolů.

    OdpovědětVymazat
  8. [1]: Cesta k rozhledně je nenáročná, tedy ta od hřbitova. Je to postupné stoupání, žádné prudké stoupání   

    OdpovědětVymazat
  9. [2]: Ten mráz byl lepší jak nějaký motor! Člověka to nutilo pořád jít a zbytečně se nezastavovat   Ale bylo to fajn   

    OdpovědětVymazat
  10. [3]: Rozhodně máš rozhlednu blíž z domu než já. I když hlídanou   

    OdpovědětVymazat
  11. [4]: Na téhle rozhledně jsem byl dvakrát,ale nefoukalo, takže nemůžu posoudit   

    OdpovědětVymazat
  12. [5]: Na letošní leden si nemůžu stěžovat ani já,který zimu nemám rád. Bylo to po dlouhé době opravdu zimní i u nás

    OdpovědětVymazat
  13. [6]: U nás se dnes ukázalo sluníčko asi po třech týdnech,takže plně rozumím tvému rozhořčení   

    OdpovědětVymazat
  14. [7]: Ty první snímky se mě moc nepovedly,protože můj kompakt tohle moc nezvládá. Ale pohledy do kraje jsou o něčem jiném. Tam si můžu pěkně vyhrát se zoomem   

    OdpovědětVymazat
  15. Ty jsi v tom šíleném mrazu lezl na rozhlednu, Patriku?!

    OdpovědětVymazat
  16. [15]: Byl to jeden z mých šílených nápadů,ale vůbec nelituji.Byla to krásná procházka a ty výhledy stály za to. Jen škoda,že na fotkách to tak nevyznělo   

    OdpovědětVymazat
  17. [16]: To vůbec nevadí, Patriku, zážitek to musel být úžasný.

    OdpovědětVymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji