30. ledna 2014

Křižanovice - drobné památky

Kromě kostela jsem v Křižanovicích nafotil i nějaké drobnější památky a ty vám chci dnes představit


Informace k dnešnímu příspěvku jsem čerpal z : www.krestanskevanoce.cz

Márnice z roku 1898 byla zbourána v roce 2006, ale na jejím místě stojí kaplička sv. Antonína Paduánského z roku 2008.

Křižanovice - kaplička sv. Antonína Paduánského u kostela 12.1.2014







U schodiště pod kostelem je socha Panny Marie z roku 1898, která byla na žádost vedení základní školy z ideologických důvodů v roce 1973 přesunuta od školy ke kostelu.

Křižanovice - socha Panny Marie pod kostelem Nanebevzetí Panny Marie 12.1.2014





Křižanovice - památník pod kostelem Nanebevzetí Panny Marie 12.1.2014



Kříž pod kostelem pochází z roku 1855

Křižanovice - kříž pod kostelem Nanebevzetí Panny Marie 12.1.2014



Farní hřbitov, tzv. starý, se rozkládá okolo kostela a k pravidelnému pochovávání sloužil do roku 1957. Dnes jsou zde jen udržované hroby, mj. hroby zdejších farářů Jana hraběte Kolovrata, Leopolda Kolíska a Antonína Chvátala.

Křižanovice - Starý hřbitov 12.1.2014



Hřbitovní kříž je z roku 1912, nově postaven a posvěcen byl v roce 2006.

Křižanovice - hlavní kříž na Starém hřbitově 12.1.2014





Křižanovice - kříž před Novým hřbitovem 12.1.2014




Nový obecní hřbitov, užívaný od roku 1958, je umístěn za obec.

Křižanovice - Nový hřbitov 12.1.2014


Křižanovice - pomník Františky Škodové na Novém hřbitově 12.1.2014



Hlavní hřbitovní kříž byl postaven a posvěcen při zakončení rekonstrukce hřbitova v roce 2006

Křižanovice - kříž na Novém hřbitově 12.1.2014




A to je ode mne vše. V Křižanovicích je drobných památek ještě víc, ale ty už nafocené nemám.
Zato mám nafoceno stmívání od Nového hřbitova a to vám ukáži příště

23 komentářů:

  1. To moderní pojetí kapličky mně jaksi nesedí. Ale jinak je všechno krásné.

    OdpovědětVymazat
  2. Té kapličky jsem si všimla už v předešlém článku a myslela jsem si, že jsi ji opomněl. A neopomněl. Na tvých snímcích je vidět, jak se v tomto ročním období rychle ztmívá, když se sluníčkové fotky změnily na nesluníčkové a na té poslední, už vidím dokonce měsíc.

    OdpovědětVymazat
  3. [2]: Venkovní strana mě taky příliš nenadchla,ale pohled od starého hřbitova už se mě zamlouvá

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: Ona tam byla vidět i socha Panny Marie,ale chtěl jsem představit drobné památky trochu podrobněji

    OdpovědětVymazat
  5. První snímek je úžasný, Patriku, jenom jsi mohl jít o kousíček blíž nebo odstranit tu větvičku vlevo, ale to je jen taková prkotina. Doufám, že se nezlobíš. Už jsem tak zblblá od svého přítele, že mi vždycky na takové věci padnou oči nejdřív.

    OdpovědětVymazat
  6. [7]: Děkuji za pochvalu i za radu.Příště si dám větší pozor   

    OdpovědětVymazat
  7. Opět krásně nafocené pěkné místo. Kostel s kapličkou a křížem je opravdu fotogenický. Líbí se mi i večerní hřbitov. Ještě nikdy jsem nebyla na hřbitově po setmění. Dcera říkala, že tam bývá krásně, když blikají svíčky.Já tam chodím s maminkou vždy dříve. děkuji za reportáž.

    OdpovědětVymazat
  8. [8]: Nechci tě poučovat, snad to nebereš nějak špatně, Patriku.

    OdpovědětVymazat
  9. [9]: To mě překvapuje,že neznáš hřbitov po setmění.Zkus se kouknout na http://frypat.blog.cz/1311/dusickove

    OdpovědětVymazat
  10. Patriku, je dobře že jsi věnoval "drobným památkám" z Křižanovic samostatný článek. Kapličky i kříže jsou moc pěkné a vestínu nádherných sluníčkových fotek kostela by zanikly.   

    OdpovědětVymazat
  11. Zaujalo mě, že se sovětský letec jmenoval Mucha! Drobnosti dotvářejí celek a tak i tyhle jsou celkově pěkné....

    OdpovědětVymazat
  12. Patriku,kvituji, že jste tady zařadil i  pomníky těch sovětských letců.Tak jak nesmíme zapomínat na historii,tak nesmíme zapomínat na ty, co za naši svobodu položili život,ale ani "na ty" co nám svobodu později ukradli.Omlouvám se za tento atypický příspěvek. Já jen,že jsem viděl už pár zičených takovýchto pomníků, a to mi hlava prostě nebere.

    OdpovědětVymazat
  13. Jako vždy - moc pěkně nafoceno!   

    OdpovědětVymazat
  14. [13]: Původně jsem chtěl dát vše do jednoho článku,ale to by bylo mooooc dlouhé

    OdpovědětVymazat
  15. [14]: Taky jsem se nad tím pozastavil.Holt svět je malý   

    OdpovědětVymazat
  16. [15]: Ničení čehokoli jsem nikdy nepochopil a asi ani nepochopím

    OdpovědětVymazat
  17. V Křižanovicích mají ten kostel moc pěkný. Opravený, udržované i okolí. Působí to hezky.

    OdpovědětVymazat
  18. Drobné církevní i světské památky z Křižanovic se mi moc líbí. Hlavně kapličky. Kostel má pěknou fasádu.

    OdpovědětVymazat
  19. [21]: [22]: Je vidět,že se o ta místa obec stará a to je potom pěkná podívaná

    OdpovědětVymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji