13. ledna 2014

Přehrada Les Království

Dnes bych vám chtěl představit naši nejkrásnější přehradu


Projekční práce na přehradě zvané dnes Les Království či Tešnovská přehrada byly zahájeny roku 1903, samotná stavba pak roku 1910. Díky zdržení způsobeném světovou válkou byla přehrada uvedena do provozu až roku 1920, poprvé však svůj účel ještě nehotová přehrada splnila již roku 1917, kdy se při velké vodě naplnila až do úrovně bezpečnostních přelivů. Roku 1923 byla uvedena do provozu vodní elektrárna o výkonu 2x600 kW.
Krátce po dokončení byly zjištěny průsaky vody do obou obtokových tunelů, proto byla v letech 1929-30 na levém břehu postavena 182 m dlouhá ochranná zeď. Další utěsňování bylo provedeno až při generální opravě v letech 1952-59.
Od února 2010 je přehrada Národní kulturní památkou.
zdroj: www.hrady.cz

Přehrada Les Království dne 28.9.2013

















A to je pro dnešek vše.
Na příště jsem si nachystal výlet na Zvičinu

20 komentářů:

  1. Ano, to je nejkrásnější a zároveň nejromantičtější přehrada u nás... Navštívili jsme to místo v jednom horkém létě při vandru. A protože jsem s sebou tehdy neměla plavky, koupala jsem se tam tehdy v dlouhém fialovém triku... Pak jsme šli zase dál.. Ale už nevím kam...To už je taky let zpátky,...

    OdpovědětVymazat
  2. No jo, Les Království. Jako vystřižené z pohádkové knížky.

    OdpovědětVymazat
  3. Tahle přehrada je opravdu unikát.A krásnej...Tys někdy viděl Hořínskou plavební komoru na Vltavě? Tedy respektive na Hořínském kanále, protože se na soutok Vltavy a Labe nedá jet po Vltavě ale tímhle odbočným kanálem. To je taky hodně zajímavá stavba. Něčím mi to tahle přehrada připoměla. Taky je to takovej hradní styl staveb. Jak samotného výjezdu z komory tak vily komorníka....

    OdpovědětVymazat
  4. To je skvost mezi přehradami. Nikdy jsem tam nebyla, tak děkuji za zprostředkování. Je opravdu co obdivovat.

    OdpovědětVymazat
  5. Tuto přehradu znám jen z fotek a musím souhlasit s tím, že je nádherná. Je vidět, že i taková prozaická stavba, jako je přehrada, může být hezká jak z pohádky. A i ten její název je pohádkový.

    OdpovědětVymazat
  6. To je nejkrásnější přehrada, kterou u nás znám. A toužím si ji i sama nafotit. Pořídil jsi nádherné fotky, měl jsi i nádherné počasí, které se k tomu hodí.parádně nasvíceno.

    OdpovědětVymazat
  7. [1]: Já mám na tuhle přehradu vzpomínky z dětství.Tenkrát mě připadala kouzelná   

    OdpovědětVymazat
  8. [2]: To jo,je to krásná stavba

    OdpovědětVymazat
  9. [3]: Hořínskou plavební komoru jsem ještě neviděl,ale určitě kouknu na fotky   

    OdpovědětVymazat
  10. [6]: To je ze stejného dne,jako Miletín.Měl jsem štěstí   

    OdpovědětVymazat
  11. Vůbec jsem nevěděl o existence této přehrady.Jak já říkám-paráda, a to se o přehrady "nezajímám". Nějak tak podobně-archaicky-působí i přehrada u nás na Bystřičce.

    OdpovědětVymazat
  12. [13]: To bude asi tím,že jsou obě přehrady skoro stejně staré.Tedy ta na Bystřičce je starší, ale jen o pár let   

    OdpovědětVymazat
  13. Toto je veľmi pekné miesto. Tie budovy mi vôbec nepripadajú, že ide "iba" o priehradu, ale mám z nich dojem, že je to niekde na zámku. Naozaj si na projekte  tejto stavby dali záležať.

    OdpovědětVymazat
  14. Nádherná stavba, vodní díla jsou krásná tím, jak souzní s krajinou. Ten název je opravdu na místě.

    OdpovědětVymazat
  15. [15]: Tenkrát asi nešlo jen o praktičnost stavby,ale i o její estetičnost.A na této přehradě se to opravdu povedlo

    OdpovědětVymazat
  16. [16]: Pokud to jde,tak se tady snažím pokaždé zastavit.Tahle přehrada je pokaždé jinak krásná   

    OdpovědětVymazat
  17. Opravdu nádherná přehrada. Ještě jsem tam nikdy nebyla, ale moc bych ráda. Taky bych chtěla zajet např. k viaduktu Smržovka, tam jsem sice jednou už byla, ale jen hodně narychlo (zabloudili jsme autem) a bohužel se mi nepodařilo rodinu přesvědčit, že jde o skvost, který stojí za to prohlédnout.

    OdpovědětVymazat
  18. [19]: Tuhle přehradu Ti určitě doporučuji   

    OdpovědětVymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji